15 åring väljer bort kompisar?
Hej
Jag har ett litet dilemma. Min man har en dotter på femton, som har brist på kamratskap på fritiden. Hon är väldigt beroende av min man, och kräver att han ska tillföra henne behovet av sällskap. Väldigt bekymrad över när han åker på olika ärende och möten, tycker att han "väljer bort" henne och anser att tiden ska gå till henne istället. Exempelvis läkarbesök med annat barn. Då känner hon sig åsidosatt. Hon fick möjlighet att spendera ganska mycket pengar med vänner på shopping och bio, men valde att göra det med sin pappa istället. För han har varit iväg på så många läkarbesök med syskon, valde hon att blygsamt meddela syskonen. Vet ej hur jag ska tackla bekymret. Hon vill för övrigt inte umgås med familjen, endast med ensam vuxen eller alla gånger följa med på olika äventyr, hon väljer hellre att sitta på sitt rum. Eller väljer hon det? Vad är anledningen annars?
För mig är det besynnerligt att välja pappa över kompisar i hennes ålder att åka på shopping och bio med, när föräldrarna betalar. Eller?