• Imsevimse77

Förkylning var tredje vecka!

Täta förkylningar, typ var tredje vecka med mycket slemhosta som både varar lång tid och kort tid.
    Vad skulle man kunna misstänka då?
    7 årig pojke det gäller. :)

• Svar på tråden Förkylning var tredje vecka!
  • Kasperina

Vad säger vårdcentralen? Astma kan visa sig på det sättet, men det kan lika gärna vara otur.

• Liinaa91

Dessa jävla förkylningar tar livet av mig!! Min 9 månaders son blir förkyld så ofta att det är inte klokt. Vill snart skärma av oss från omvärlden!! Han är frisk några veckor sen sjuk i minst 10 dagar igen med täppt näsa, rinnig näsa och hosta.

• Imsevimse77
    Kasperina skrev 2017-04-01 19:40:23 följande:

Vad säger vårdcentralen? Astma kan visa sig på det sättet, men det kan lika gärna vara otur.

Vårdcentralen misstänker bronkit och Allergimottagningen misstänker återkommande infektionsastma och han har fått medicin mot det men jag börjar även misstänka allergisk astma.
    Så svårt att veta hur man ska behandla. Vi har telefontid med allergiläkaren om 4 veckor men det är så lång tid dit. :(
  • Imsevimse77
    Liinaa91 skrev 2017-04-01 20:23:14 följande:

Dessa jävla förkylningar tar livet av mig!! Min 9 månaders son blir förkyld så ofta att det är inte klokt. Vill snart skärma av oss från omvärlden!! Han är frisk några veckor sen sjuk i minst 10 dagar igen med täppt näsa, rinnig näsa och hosta.

Ja det är verkligen drygt! :(
  • milli79

Kolla inomhus luften så det inte finns mögel (kan va svårt att märka ibland). Stärk upp immunförsvaret med vitaminer och mineraler.

Svar på tråden Förkylning var tredje vecka!