• Anonym (Knäpp?)

Bli ihop med sin kusin

Är det konstigt?Är det ok?

• Svar på tråden Bli ihop med sin kusin
  • Anonym (oh well)

Ok är det väl? Såvida det rör sig om vuxna samtyckande människor? Men ja konstigt. Som i inte helt socialt accepterat.

• kottelin

JAg känner en person som har barn med sin kusin.
    Helt lagligt men det känns konstigt när man tänker efter...

Ja, typ så...
  • Anonym (Knäpp?)

Vill hålla det hemligt,vet att många tycker olika om detta och vill inte ha problem.

• Anonym (oh well)
    Anonym (Knäpp?) skrev 2017-04-01 22:36:55 följande:

Vill hålla det hemligt,vet att många tycker olika om detta och vill inte ha problem.

Problem? Många kommer nog att tycka det är konstigt eller äckligt eller så, men det gäller ju även om det är stor åldersskillnad i ett par tex. Eller om de har olika hudfärg. Etc. Är det ett problem vad andra tycker så länge det ni gör ej är olagligt?
  • Anonym (Bdbd)

Det är lagligt så där är det bara att köra på. Sen skulle folk tycka att det är omoraliskt och äckligt. Men folk borde sluta bry sig så mycket i vad andra gör.

• Anonym (m)

Here we go again....

Det är inget olagligt med att bli ihop med sin kusin.

• Anonym (x)

Alltså det är ju okej i den meningen att det är lagligt. Men jag hade nog personligen varit ganska tveksam till att bli tillsammans med en av mina kusiner. Är ju som upplagt att det ska bli konstig stämning i släkten, speciellt om man gör slut. Om man börjar bråka till exempel, hur ska ens förälder och ens partner förälder förhålla sig till varandra? De är ju syskon, kan bli bråk mellan dem och det hade jag nog inte velat riskera tror jag. Är en svår situation när det handlar om att bli tillsammans med någon som kan göra att det blir känsligt runt omkring en tror jag.

• Anonym (x)
    Anonym (Knäpp?) skrev 2017-04-01 22:36:55 följande:

Det är inte någon mening att satsa på ett förhållande om man inte vågar vara ärlig med det. Då är det lika bra att inte bli tillsammans överhuvudtaget. Om man satsar på ett förhållande med ens kusin så ska man satsa stort, annars kan man lika gärna låta bli.
Svar på tråden Bli ihop med sin kusin