• Enimyllop

Fler med gravidmisstankar?

Hej! Fler som går och misstänker att de är gravida? Jag har bim 8.4 och jag och min man "missade oss" lite precis på min ägglossning, hade tydliga äl symptom samma dag vi hade oskyddat sex och han inte hann avbryta... äl +8 idag enligt min mensapp :) Planerar inte för graviditet men nu när man är lite inställd på det så kommer jag också bli lite besviken om det inte skulle vara så ???? har en dotter på 15mån.

Fler som vill hänga på och stöt och blöta eventuell graviditet? ????

• Svar på tråden Fler med gravidmisstankar?
  • Millagrstrom

Hej.
    Jag går just nu runt och misstänker en ev graviditet.
    Min mens är 4-5 dagar sen.
    Känns som att den ska komma när som men ingenting händer.
    Endast rikliga flytningar.
    Molvärken och ömmade bröst kommer och går. Haft så sen i måndags nu.
    Jag gjorde ett inlägg tidigare idag (en ny tråd) jag kopierar det jag skrev så får du läsa :)

• Millagrstrom

Hej,vet inte riktigt vilken kategori jag ska skriva i.

Men skulle behöva lite tips och råd och tankar.

Fortfarande ingen mens i sikte.

Allt är så skumt. Har haft mensvärk och rikligt med flytningar nu sen i måndags.

Ömma bröst och illamående.

Inatt svettades jag rejält,drömmer även sjuka drömmar :(

Hade ju mens sist 1/3

Blödde då 4-5 dagar.

Ca 1 vecka och 3 dagar in på nästa p piller karta fick jag yttligare en blödning som höll i sig ca 1 vecka. Var då till gyn. Han kunde se att jag hade väldigt mkt ägg i äggstockarna och att blödningen min berodde på att ägglossningen krigade emot p pillerna att ta sig fram. Där av blödningen.

Jag hade då lite blod kvar i systemet.

Hade sex dagen efter gynbesöket då jag inte blödde längre. Även dagarna före blödningen.

Slutade med p.piller tredje dagen in på denna konstiga blödning.

Hade jag fortsatt med p pillerna så skulle min mens ha kommit för 4-5 dagar sedan.

Testade mig i förrgår med CB men d va negativt.(eftermiddag)

Tyckte mig ana ett svagt plus med tänkte att det var inbillning(spök)

Bifogar bild

Även igår med morgonurin,även då negativt.

Känns som om att mensen ska komma när som helt. När jag väl tror att den kommer,det rinner liksom till. Så är det bara en vattning flytning.

Bröstsmärtorna och molvärken kommer till och från,alltså den är inte ihållande.

Sedan i måndags har jag även varit jätte trög i magen,tog 2 dagar innan jag kunde göra nr 2 och sen dess är jag fortfarande gasig och trög i magen. Jag snöt mig precis,blod..

Jag mår illa av kaffe,och jag är sjukt beroende av kaffe. Brukar dricka över 10 koppar/dag men dom senaste 2 veckorna så har jag knappt druckit någonting,mår iprincip illa av att dricka det.

Blir galen!

• Enimyllop

Hej! Ja, svårt att säga, men förstår att du undrar i din situation precis som jag i min! Man kan ju alltid ha en hormonomställning och konstiga symptom när man slutar med p-piller, liksom man har en hormonomställning med symptom då man är gravid! Är ju svårt å veta :) hoppas du på graviditet? Har du barn sen innan?

Jag har också mycket flytningar nu och äter mat som än häst, vill dock inte ha choklad som vid vanlig pms.. får se, får se, spännande och olidlig denna väntan på svar :)

• LovisaTilda

Tog ut min spiral för några veckor sedan och ska ha mens på torsdag. Efter det har vi tänkt försöka bli gravida. Anledningen till att vi väntar är att min vän ska gifta sig i december, och jag ska vara tärna. Hade ju varit trevligt att kunna vara med ;)

Misstänker dock att jag är gravid trots avbrutet samlag och dagen efter-piller. Bara att vänta och se :O

När har du tänkt testa dig Ts? :)

• Millagrstrom

Jag har en son som är 7.

Vi planerar inte barn,men växer det något där inne nu

Så skulle vi ialf bli överlyckliga.

Vi har sagt att det är förtidigt och att vi ialf

Ska vänta till nästa år,då vi åker till Thailand i mars.

Vi har varit ihop i 5 månader snart,bor ihop sedan 3 månader

Tillbaka.

Tog faktiskt ett test till idag,eller två test.

Ett apotekens som var negativt och ett till cb som

Jag tycker mig se något svagt på,men svårt att säga.

Även ett digitalt men det var det fel på :(

Lägger med en bild. Den övre bilden är från i förrgår(mitt på dagen)

Oc den nedre bilden från idag ca kl 16

Hopplöst ????

• VeronicaJansson93

Hej, jag hoppar in här!

Jag har haft molande värk i magen i ca 2 veckor nu och känner mig uppsvälld i magen och när jag trycker mot livmodern känns det för det första hårt och jag får en värre värk, känns som mensvärk ungefär. Jag har mått illa och kass i kistan så att säga med allt vad det innebär. Jag är bim+5 men gravtester visar negativt. Jag börjar undra om kroppen vill spela mig ett spratt eller om jag faktiskt är galen.
    Jag vill tillägga att jag och min sambo hade oskyddat sex någon dag efter min ÄL. Jag har hört så mycket olika saker så som att mensen kan hoppas över, att jag är skengravid och att jag ska släppa alla tankar på barn och fokusera på annat och tro mig jag försöker tänka på annat och släppa det men det är svårt när man har en molande värk i magen.

Är det jag som är galen?

• Enimyllop

LovisaTilda det förstår jag! Men de får väl flytta bröllopet? ;) vad har du för symptom? :)

MillaG, vi har resa bokad i höst, en månad borta.. får se om det blir att avboka :p men såklart värt det om det blir så. Ser tyvärr ingen bild på testet? Fick du med det?

• Enimyllop

Hej Veronica! Det tycker inte jag! Det du säger om molvärk och kass i magen, så var jag i min första graviditet de första 12 veckorna, det var inte bara illamåendet som liknade magsjuka, också magen - jag var riktigt dålig i magen. Hör väl inte till de vanliga graviditetstecknena men, vanligare att vara hård i magen. Har du testat fler ggr? För somliga tar det ju lite längre förrän positivt resultat visar sig. Kan du få gå och mäta hcg med blodprov?

• VeronicaJansson93
    Enimyllop skrev 2017-04-02 20:19:19 följande:

Hej Veronica! Det tycker inte jag! Det du säger om molvärk och kass i magen, så var jag i min första graviditet de första 12 veckorna, det var inte bara illamåendet som liknade magsjuka, också magen - jag var riktigt dålig i magen. Hör väl inte till de vanliga graviditetstecknena men, vanligare att vara hård i magen. Har du testat fler ggr? För somliga tar det ju lite längre förrän positivt resultat visar sig. Kan du få gå och mäta hcg med blodprov?

hej! jag har testat med dagars mellanrum från o med att jag fick symptom vid ÄL+10. jag ska träffa en läkare/sjuksköterska på tisdag som jag ska kolla med hur vi ska göra. Om inte mensen kickar igång tills dess :)
  • LovisaTilda
    Enimyllop skrev 2017-04-02 20:07:25 följande:

LovisaTilda det förstår jag! Men de får väl flytta bröllopet? ;) vad har du för symptom? :)

MillaG, vi har resa bokad i höst, en månad borta.. får se om det blir att avboka :p men såklart värt det om det blir så. Ser tyvärr ingen bild på testet? Fick du med det?

Haha! Ah, det är ju en tanke ;)

Jag är illamående till och från, och känner av yrsel. Men det är också det enda. Kanske är det bara kroppen som återställer sig efter spiralen. Får ju svaret om några dagar :)
Svar på tråden Fler med gravidmisstankar?