• Anonym (Jag)

Hur gör man?

Om den ena vill resa till värmen med familjen (partner och tre barn under 8) och den andra säger nej och inte vill, hur gör man?

• Svar på tråden Hur gör man?
  • Anonym (??)

Av vilken anledning säger den andra nej?

• Anonym (Jag)
    Anonym (??) skrev 2017-04-02 21:46:23 följande:

Av vilken anledning säger den andra nej?

Gillar inte att resa och tycker inte om värme.
  • Anonym (F)

Man reser på egen hand?

• Anonym (Jag)
    Anonym (F) skrev 2017-04-02 21:48:45 följande:

Man reser på egen hand?

Vill ju resa med familjen.
  • Anonym (??)

Då hade jag rest själv med barnen och tagit med någon annan som hjälp, typ mormor/moster

• Anonym (Jag)
    Anonym (??) skrev 2017-04-02 21:51:14 följande:

Då hade jag rest själv med barnen och tagit med någon annan som hjälp, typ mormor/moster

Kommer inte åka utan partnern. Hela poängen är att åka hela familjen.
  • kioskvältare

Antingen så reser man själv med barnen eller så får man försöka komma fram till en lösning där båda vuxna kanske får kompromissa lite för att hitta en semester som båda kan acceptera.

Förutsättningen är ju förstås att båda har en önskan om att göra den andre glad, finns inte det så är det nog kört.

Är det själva resesättet som är ett problem? Kan den andre tänka sig en resa om det inte är till värmen direkt?

• Anonym (??)
    Anonym (Jag) skrev 2017-04-02 21:52:40 följande:

Kommer inte åka utan partnern. Hela poängen är att åka hela familjen.

Är det värmen som tar emot mest då kanske ni kan enas om att åka tidigt eller sent på säsongen? Dvs maj eller september-oktober
  • Anonym (Jag)
    kioskvältare skrev 2017-04-02 21:52:56 följande:

Antingen så reser man själv med barnen eller så får man försöka komma fram till en lösning där båda vuxna kanske får kompromissa lite för att hitta en semester som båda kan acceptera.

Förutsättningen är ju förstås att båda har en önskan om att göra den andre glad, finns inte det så är det nog kört.

Är det själva resesättet som är ett problem? Kan den andre tänka sig en resa om det inte är till värmen direkt?

Vill helst inte resa alls utanför Sverige, helst inte ens det.
  • kioskvältare
    Anonym (Jag) skrev 2017-04-02 21:55:55 följande:
    Vill helst inte resa alls utanför Sverige, helst inte ens det.
    Nej och varför? Att säga att man inte gillar att resa räcker inte utan man får ju då förklara vad det är med resandet man inte tycker om och så får man se om det går att göra uthärdligt på något sätt. Partnern måste väl vilja att familjen ska göra något tillsammans och att göra sin familj och partner glad? Och den som vill resa kanske får göra avkall på den resa den tänkt sig med ett flyg till solen till en resa som partnern kan finna något sånär okej? 
Svar på tråden Hur gör man?