• Dalagirl

"fårskinn"

vet någon där man kan beställa skin till bra pris inte äkta skin utan sånt där man lägger i vagn å pulka...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-05 18:06:45:
    På nätet menar jag

• Svar på tråden "fårskinn"
  • Carro Å

är det inte äkta som man brukar ha i vagnen ?? De flesta har nog äkta som barnen ligger på. Iallafall vad jag har sett.

• Harlots House

Vi har ett äkta som jag anar var svindyrt (fick det i dopgåva), men det är helt suveränt!

• BenisMamma

Jag köpte ett äkta fårskinn på marknaden i höstas för 400 kr. Jättebra att ha både i vagnen och på golvet. Händer det någon olycka så är det bara att skölja av med ljummet vatten.

• Dalagirl

äkta är ju så dyrt...

• Hannajo

Äkta fårskinn brukar inte vara så dyra, om de inte är specialbehandlade för småbarn och för att kunna tvättas. (Och även då tror jag det rör sig om 500 - 700. Vi köpte vårt av en kvinna som har får, så jag vet tyvärr inte var du ska leta. Fördelen med äkta fårskinn är ju att de är varma på vintern och svala på sommaren, fungerar ju som päls. Ikea säger själva om sina fårskinn att de är mattor, inte till för barn.

• annahugo

Jag rekommenderar att köpa ett fårskinn som är behandlat så att man kan tvätta det... har själv ett sådant och det har varit helt suveränt! Om det händer en olycka på det så är det skönt att kunna slänga in det i tvättmaskinen, känns inte som att det blir riktigt rent annars...

• kristinah

vi fick ett äkta lammskinn i present av mina föräldrar - jättefint men det kostade nog 1300:- tror jag - från gotland

• qaz

alla har nog äkta.jag köpte ett av en får uppfödare(behandlat och klart för 800 kr,om jag inte minns fel)sen har jag en åkpåse med fårskinn i det kostade 1395 kr för många år sen,och den är lika fin än.man måste ju kunna tvätta det.om det inte är behandlat,torkar det och spricker efter tvätt.

• Sar

Jag tror inte Ikeas fårskinn rekommenderas till barn!

• Gratjova

Har oxå IKEAS pläd, har ringt och pratat med dom och det funkar fint att använda den till vagnen. Kostar 395 kronor.

• Auris

Varför skulle inte IKEAS fårskinn vara bra för barn? Ibland tror jag barntillbehörstillverkarna hittar på en massa dumheter för att kunna sälja extradyra specialgrejor till småbarnsföräldrar. Vi har IKEAS skinn i vagnen och det funkar utmärkt.

• MessyTessy

Vi har haft Ikeas skinn som underlag då bebisarna har lekt på golvet, efter vad jag hört så ska det inte vara några problem att använda det till barn? Men blir ju orolig nu förstås.

Vi har ett fårskinn som vi köpt på Babyland (400 kr) och Ikeafällen i våra vagnar.

• Dalagirl

Tackar för alla svar... har en fd jobbar kompis som har får ocg skickar i väg skinn vet att hon ska att d var dyrt men kanske ska höra med henne...

• Dalagirl

Annica71 tackar har beställt där... nu

• Sar

Jag läste det här tidigare på familjeliv, det stod i två trådar

www.familjeliv.se/Forum-0-0/m2368975.html

Du ska inte ha fårskinn utan lammskinn och anledningen är att det lossnar från fårskinn, det gör det tydligen ej från lammskinn...

och

www.familjeliv.se/Forum-2-11/m1509038.html
    Angående fårskinnet LUDDE från IKEA-svar från dem

EmmeLee Offline
    Tis 23 nov 2004 - NR: 1509038

Så här skrev de när jag frågade om man kunde använda det till bebis i vagnen.
    Ska lämna tillbaks mitt, dessutom blev det väldigt trångt i mjukliften när jag lagt i det,får nog inte plats med nåt fårskinn och blir det nåt så ska jag köpa på baby affär.

IKEA
    --------------------------------
    Vi har haft en lammskinn som rekomenderades till barn,
    men det säljer vi inte längre.
    Ludde är en fårskinns matta som är längre i pälsen och
    kan kan bla därför bli väldigt dammigt för ett barn.

Med vänlig hälsning
    Madeleine
    IKEA Kundservice

Det låter därför ytterst underligt att de från Ikeas håll skulle gå ut med olika bud.
    Vi har själva Ikeas fårskinn i våra fotöljer och de håller inte alls samma klass som vårt fårskinn. Mvh Sar

Svar på tråden "fårskinn"