• Anonym (TS)

Självförtroende med kvinnor?

Jag har tröttnat på män. Jag har länge attraherats av kvinnor, har haft sex med kvinnor och känner nu att jag är redo att ta steget för en lesbisk relation. När jag är intresserad av en man är jag säker på min sak och känner mig attraktiv och flirtar utan problem, men med kvinnor känns det mycket svårare. Jag känner mig ful (jämför mig med hon jag är intresserad av och tänker att hon aldrig skulle vilja vara med mig), jag vet inte vad jag ska säga för att de ska förstå att jag är intresserad, och känner mig som en stalker och bara allmänt tafatt. Tidigare när jag bara har varit ute efter sex har jag fått nobben några gånger, säkert för att jag varit för "på". Eller så är det för att jag bara verkar attraheras av heterokvinnor. Fattar inte varför, det visar sig alltid att de jag får en crush på, är hetero.

Jag är lite rädd för sexet också, att jag ska vara dålig på det. Har mycket bättre självförtroende när det kommer till killar. Jag har börjat gilla en tjej på jobbet och jag vet inte hur/om jag ska närma mig henne. Jag behöver tips och stöd hur jag ska göra för att känna mig mer bekväm i detta. Tack!

Svar på tråden Självförtroende med kvinnor?