• Juni0123

minskat illamående vecka 10

Jag går in i vecka 11 imorgon och har sedan vecka 6 haft kraftigt illamående dygnet runt som sedan igår helt plötsligt har minskat ganska mycket. Jag är heller inte lika trött. Man läser överallt att illamåendet brukar avta efter vecka 12. Är orolig för MA. Hur var det för er, har era symptom försvunnit innan vecka 12 eller bör jag vara orolig?...

• Svar på tråden minskat illamående vecka 10
  • Jasmin Karlsson

Ja för mig gick det fram och tillbaka. Plötsligt borta och sen kom det tillbaka igen. Även om det inte skulle komma tillbaka kan allt vara helt normalt.

• Anonym (K)

Med första barnet slutade jag må illa i v 10 och han blir snart 4 år! :) Men jag förstår din oro. Andra graviditeten avtog illamåendet i v 7 och ett par dagar senare började jag blöda och fick mf. Då hade jag å andra sidan haft bruna flytningar sedan jag plussade så mf var inte helt oväntat. Det kan gå upp och ner och är olika för alla. Tyvärr är det bara att vänta och se men chansen att det inte blir mf/ma är större än risken att det blir det när du kommit till v 10. Jag håller tummarna, lycka till!

• Anonym (babyonboard)

Jag slutade må illa runt v 8-9 och blev jätteorolig precis som du. Det är ju så himla uppspecat vilka veckor vissa känslor ska komma och försinna (vilket är jättedumt). V.12 var jag på ul och där fanns en liten med pickande hjärta. Är i v 15 nu och känner fortfarande inte mycket. Försök tänka att du har en go graviditet bara, det är ju helt normalt det också :))

• Linneisen

Alla mina symptom försvann i princip från ena dagen till den andra, redan i vecka 8! Blev såå orolig! Men allt var och är bra, är i vecka 29 nu :D

• fanola

Jag är i samma sits.. Är i vecka 10 nu och i fredags försvann allt! Haft lite bruna flytningar sedan dess också.. Fått UL imorgon så håller alla tummarna tills dess! Men nervös som fan är man ju! :(

Svar på tråden minskat illamående vecka 10