• thimpan08

    Vårdbidrag

    Haft vårdbidrag för min son tidigare, har nu sökt om för att de höll på att gå ut. Sökte 14 december, det har fortfarande inte gått till nån beslutsfattare. Hade möte 16 mars.. hur lång tid har det tagit för er när ni har förnyat?? Det är väl inom 90 dagar det ska hända nått?! Och det har det ju gått!

  • Svar på tråden Vårdbidrag
  • pigglet

    Sist tog det jättelång tid, men kommer inte ihåg HUR lång. Till slut blev vi i alla fall tilldelad en nya handläggare, gissar att de var överhopade av jobb? Tog väl kanske 6 månader från vi ansökt?

  • thimpan08
    pigglet skrev 2017-04-03 14:16:54 följande:

    Sist tog det jättelång tid, men kommer inte ihåg HUR lång. Till slut blev vi i alla fall tilldelad en nya handläggare, gissar att de var överhopade av jobb? Tog väl kanske 6 månader från vi ansökt?


    Oj så lång tid! Vart ni beviljade?

    Min kontakt på FK låter så osäker.. går dom alltid egendom läkarintyget från BUP med deras läkare?
  • pigglet
    thimpan08 skrev 2017-04-04 10:25:22 följande:
    Oj så lång tid! Vart ni beviljade?

    Min kontakt på FK låter så osäker.. går dom alltid egendom läkarintyget från BUP med deras läkare?
    Jo, beviljade. Iofs lägre, men det var inte helt oväntat.
    Jag tror inte det har något med saken att göra, det kändes mer som att de inte hade tid att ta itu med ansökan tidigare...
Svar på tråden Vårdbidrag