Mobbad av min familj
Jag vågar inte vända mig till någon annan så jag skriver här då jag kan vara anonym.
Jag blir mobbad av min familj, det har hållt på i kanske 2 år nu men nu börjar jag bli riktigt trött på det. Sålänge jag kan minnas har de hållt på och säga att jag är så annorlunda från familjen och att hela släkten tycker si och sådär om mig och att jag är onormal. Men de senaste 2 åren har det varit för mycket för mig. De skriker på mig varje dag för att jag inte delar samma åsikter som de. De säger att det är fel på mig för att hela familjen tycker något annat men inte jag.. Jag är tydligen dum i huvet och alla i min familj tycker det och kollar snett på mig. Jag bor med min mormor, mamma, syskon och min mammas kille. Det mesta av mobbningen kommer från mormor. Jag har helt slutat prata med min mamma då vi bråkade och hon gick över min gräns. De låter kanske konstigt för vi bor tillsammans, men jag klarar inte av att prata med henne utan att börja bråka. Min ett år yngre bror bryr sig inte om någonting och typ har inga egna åsikter, eller utalar sig inte iallafall det är därför de inte hackar på honom. Min bror skolkar mycket från skolan och blir arg när jag säger att han ska skräpa sig och ta tag i skolan, väcker han varje morgon och ber han sova tidigt men han lyssnar ej. De blir såklart arga på mig för att "jag bestämmer så mycket hemma men gör inget själv". De dricker mycket också de senaste året. När jag påpekar det blir de galet arga. När jag inte tycker som de kallar de mig äckliga ord. När jag försöker få ordning på familjen skriker de på mig. Jag vet att andra har det mycket mycket värre men det här tar på mig jätte mycket. Att varje dag höra hur dum i huvudet man är, att hela släkten hatar än gör mig "lite ledsen" ändå. Min mamma spenderar aldrig tid med mig. All fri tid spenderar hon med sin kille. Hon frågar mig aldrig hur det är i skolan eller något, hon är inte alls intresserad av mig. Jag vet att det här kanske låter som ingenting, andra har det mycket värre. Men när mina kompisars mammor umgås med de, ringer de och frågar hur det går och så, spenderar tid med de, de gör ont i mig. Sist jag och min mamma bråka sa hon att hon önska jag dog och att jag har förstört hennes liv. Har flera gånger fått höra att jag borde flytta ut. Jag är 17 år och har inget jobb. Jag vill flytta ut men har inte den ekonomin och vill dessutom inte lämna mina syskon här med de. Min pappa lever inte så jag har ingen mer än de. Hur de behandlar mig tar på mig jätte mycket, och får mig må dåligt varje dag. Kan ibland sitta och gråta hela dagarna vardag som helg för att de får mig att må så dåligt. Mina studier påverkas också då jag inte kan fokusera på de när jag mår så dåligt. Vad ska jag göra? Jag är trött på att inte ha någon