• Anonym (Mm)

Förälskad

Trodde aldrig att jag skulle starta en egen tråd här, men känner att jag måste få skriva några rader om detta och förhoppningsvis få någon vettig respons!

Jag är en 23årig tjej som pluggar sista terminen till sjuksköterska, har pojkvän och ska snart flytta ihop med honom. Problemet är att jag har blivit ordentligt förälskad i en tjej i klassen, tänker på henne om dagarna och drömmer om henne på nätterna. Jag känner inte den här tjejen mer än att vi går i samma klass (klassen är stor), har som mest pratat lite plugg i matkön. Vet inte hur jag ska gå vidare med detta men känner att det inte går att förneka eller tränga undan, har pågått i flera månader nu. Jag vet inte om hon är lagd åt det hållet ens, men jag inbillar mig att hon kollar mycket på mig.. vet inte om det endast är önsketänkande, hur vet jag om hon är gay/bi? Någon som varit i liknande sits? (Söker inga svar som ber mig göra slut med min pojkvän)

• Svar på tråden Förälskad
  • Robert 832

Jag ser inte att det är ett problem. De flesta killar skulle inte ha nått att ivända mot att deras tjej har dragning till andra tjejer.
    Det du upplever är inte mycket värre än en vanlig crush. Prata med henne och lär känna henne bättre. Gillar ni varann så var rak med din attraktion och att fast du känner så så kan du inte tänka dig att lämna din kille.
    Du kan aldrig komma ur det med mindre än du har nu och i bästa fall kanske du har en flickvän.

• Anonym (A)

Hoppas att det, går bra! Då har du försökt i alla fall.

Svar på tråden Förälskad