Mobilberoende
Snälla jag behöver hjälp!
Jag är så sjukt beroende av telefonen! På jobbet är det ok, och när jag umgås med vänner eller är ute och gör saker med familjen. Men hemma. Jag kan hålla på med telefonen non stopp en hel kväll. Det är köp och säljgrupper, Tradera, blocket, andra köpsajter på nätet. Detta har såklart även lett till att jag handlar mycket onödiga grejer till sonen som vi varken behöver eller har plats för.
Instagram blir det väl lite grann men inte farligt mycket. de korta stunder jag spenderar där leder dock ändå till avundsjuka och känsla av otillräcklighet eftersom "alla har det sååå mycket bättre".
Mitt mobilberoende leder inte bara till shopping och negativa tankar utan även till lathet. Jag skippar grejer jag vill och borde göra till förmån för att sitta i soffan och varva tv med mobil (mest mobil).
Ibland när jag går hemifrån utan telefon så är det en stor befrielse men ändå är jag fast så fort jag kommer hem.
Även sambon reagerar och tycker det är väldigt tråkigt och osocialt. Han är dock också väldigt flitig med mobilen så blir inte jättesporrad av honom.
Ibland vet jag inte ens varför jag öppnar telefonen men det har blivit en vana att bläddra mellan appar och kolla alla uppdateringar/saker till salu osv.
Snälla hjälp, hur slutar jag?