• oroligtjej97

Syns rökning vid ultraljud??

Hej på er! Det här är en riktigt konstig fråga men jag skulle gärna vilja veta. Jag ska göra ultraljud om en vecka och jag undrar om det på något sätt kan synas genom det att jag röker? Jag undrar absolut inte detta pga jag ska skämmas inför doktorn, utan jag ska göra abort och var absolut inte medveten om att jag var gravid under tiden jag rökte. Vill mest veta för att min mamma inte ska bli orolig och få reda på just rökningen när hon är med inne på ultraljudet.

Tacksam för svar! :)

• Svar på tråden Syns rökning vid ultraljud??
  • Mascaraklumpar

Nej, det syns inte.

• Mascaraklumpar
    MartingaleFootprints skrev 2017-04-03 20:38:11 följande:

Nej. Har barnet dåligt tillväxt så kan det misstänkas dock.

Så kan det vara, men tillväxten är inget man bryr sig om inför en abort.
  • Carambolan

Nej. Och vild gissning nu men om du röker så mycket att du tror att det skulle kunna påverka en graviditet så är jag ganska säker på att din mamma redan vet om det; lukten brukar vara en mer avslöjande faktor.

• nevermind

Ge fan i att röka. Oavsett. Jag röker själv, började på högstadiet. Har försökt sluta tusen gånger.

• lessman

visserligen är jag en man, men jag struntade i alla tonårsgrupptryck, vägrade  röka, dricka alkohol, oskulden ville jag spara tills den rätta tjejen dök upp...det gäller att vara en stark person om man ska klara allt det,  men dä bröt jag ihop senare i li vet istället, men grejen varatt jag inte ville göra som alla andra, dvs supa o röka.

Svar på tråden Syns rökning vid ultraljud??