4,5 åring säger nej till allt
Vår yngste son har en väldigt stark vilja och personlighet. Han är supercharmig, blir kompis med alla och är en bubblig, glad kille med mycket idéer och älskar bilar & Batman.
Problemet är att han vill bestämma allt själv. ALLT!
Och på sista tiden känns det som han hatar mig.
Han vill inte låta mig göra någonting.
Han vill bara ha pappa. Han vägrar låta mig krama honom, läsa saga, ge honom vatten, köra till dagis. Såklart viker vi oss inte, ska jag lämna gör jag det trots att han skriker och gråter. Men det är inte kul, det känns som han hatar mig.
Han skriker väldigt högt och skriker NEJ NEJ NEJ. Grannarna måste tro att vi misshandlar honom.
Att gå och lägga sig är en fight varje kväll.
I vår familj har pappa varit där mest med barnen.
Han tog ut den mesta föräldraledigheten med minsta sonen. Och han är fantastisk som lekledare och hittar på projekt. Och han ger ofta kakor, glass, godis, när sonen vill ha. Så jag förstår varför sonen vill ha pappa mer, för jag är den enda som sätter gränser och säger ifrån.
Pappa har börjat nu men i flera år har han skämt bort sonen och gett han det han vill ha.
Hur ska vi göra, hur ska JAG göra för att sonen ska lyssna på mig och vara glad och kramig och snäll även mot mig? Han är så sur mot mig och skriker när jag försöker krama honom. Det gör mig så ledsen.. :(