• Anonym (Anställd)

Ni som jobbar på Netto och ÖB

Ni som jobbar på Netto och ÖB och dylika affärer vad tycker ni ärligt talat om eran arbetsplats?

Själv jobbar jag på Netto, jag trivs på arbetet men det finns en stressnivå som är lite väl häftig emellanåt och det mest för att det ska sparas in på personal.
    Det är inte ovanligt att personer stannar kvar och arbetar gratis eftersom kraven är höga och det inte alltid går mäkta med dom under ett normalt arbetspass. Jag är därför nyfiken på hur ni andra har det på liknande arbetsplatser.

Själv trivs jag mycket bra att arbeta i butik och att möta mycket människor men jag skulle vilja söka mig till en arbetsplats med en bättre arbetsmiljö. Jag är därför nyfiken på att jämföra om det är på liknande sätt i alla butiker eller ifall Netto är extrema när det kommer till detta?

• Svar på tråden Ni som jobbar på Netto och ÖB
  • Anonym (Lidl)

Det är samma på Lidl. Sjukt stressigt tempo och folk jobbar verkligen gratis för att få ihop allt. Så jobbmiljön är inte bra men det väger upp för iaf där jag jobbar är fan personalen guld värd. Som en andra familj. Utan dom hade man fan gått in i väggen.

Men kolllar man tanterna i kassan på ica maxi så verkar dom ha världens tid på sig. Så Maxi nästa hehe

• Anonym (Anställd)
    Anonym (Lidl) skrev 2017-04-04 01:09:44 följande:

Det är samma på Lidl. Sjukt stressigt tempo och folk jobbar verkligen gratis för att få ihop allt. Så jobbmiljön är inte bra men det väger upp för iaf där jag jobbar är fan personalen guld värd. Som en andra familj. Utan dom hade man fan gått in i väggen.

Men kolllar man tanterna i kassan på ica maxi så verkar dom ha världens tid på sig. Så Maxi nästa hehe

Ja gemenskapen i butiken är den som håller mig kvar. Sen har vi faktiskt en del roliga uppgifter också där man får vara lite kreativ när man packar upp diverse kampanjvaror.

Ja det har jag också tänkt på fast i Coop i fallet istället där ser det rätt lugnt ut för de som jobbar där på kvällarna och de har tid att prata med varandra och jobba i ett till synes mycket lägre tempo. Undra hur det är att jobba på Coop eller Maxi för lite av charmen när man jobbar i en mindre butik är att man får variera sig mycket och vara med i alla moment som varumottagning, varuplock och kassatjänst och jag är väl främst rädd för att denna variation går förlorad när man söker sig till en större kedja.

Är det någon på forumet som jobbar på Rusta och kan berätta hur det är där? Jag tycker att det ser roligt ut att jobba där samt att man kan fokusera på att sälja prylar och slipper alla färskvaror och andra matvaror.
  • Anonym (Fd netto)

Jag jobbade på netto i tio år,helt galet länge. Både älskade det och avskydde det. Mycket bra människor, bra variation osv. Men ja det var stressigt.

Nu jobbar jag på kontor, inte alls lika stressigt men heller inte så mycket variation och mycket stillasittande. Nästan så jag längtar tillbaka till netto.

Tror det är mindre stress i större butiker som typ Coop eller maxi.

Svar på tråden Ni som jobbar på Netto och ÖB