• Lillaknytet2017

Feber fast utan feber??

Nu undrar jag verkligen vad som är fel. 
    Det kanske inte ens är graviditetsrelaterat, MEN
    jag har haft feberfrossa och ont i kroppen / på huden 2 nätter i rad men utan feber. Igår på dagen hade jag också frossa och huvudvärk, för att sedan övergå till ont i hela kroppen framåt eftermiddagen. 
    Båda dessa nätterna har jag vaknat för att det gör så ont i främst benen. I söndags var jag helt matt i hela kroppen, även igår. 
    Vad är detta? Någon som haft liknande? Inte sovit en blund inatt pga ömheten i benen. Som grädde på moset råkade jag även ta 2 Ipren för att dämpa frossan och det onda i kroppen. Det fungerade, men jag vet ju att man inte ska ta Ipren när man är gravid... Däremot så har jag inte gjort det tidigare så är inte så värst orolig för just det, men det andra?? Obestämd

• Svar på tråden Feber fast utan feber??
  • EpicNurse

Det är säkert en vanlig förkylning/influensa som känns värre pga att du är gravid. Vilken vecka är du i?

Det är ju väldigt vanligt att man får ont i lederna när man är förkyld/har feber, och när man är gravid så är ju lederna ännu mer utsatta pga relaxin som mjukar upp alla leder och ligament.

• Lillaknytet2017
    EpicNurse skrev 2017-04-04 10:54:47 följande:

Det är säkert en vanlig förkylning/influensa som känns värre pga att du är gravid. Vilken vecka är du i?

Det är ju väldigt vanligt att man får ont i lederna när man är förkyld/har feber, och när man är gravid så är ju lederna ännu mer utsatta pga relaxin som mjukar upp alla leder och ligament.

Jag är i v 13 (12+2). Så himla obehagligt att ha det såhär.. :( 
  • Anonym (Ayla)

Inte för att vara elak nu eller skrämma dig men lever liten i magen? Kroppen kan reagera på ett mf/ma så med.

Jag hoppas ju självklart på att det INTE är så!

• Lillaknytet2017
    Anonym (Ayla) skrev 2017-04-04 12:51:43 följande:

Inte för att vara elak nu eller skrämma dig men lever liten i magen? Kroppen kan reagera på ett mf/ma så med.

Jag hoppas ju självklart på att det INTE är så!

Den levde i torsdags så jag utgår från att den lever nu också, men tack för din input!
  • LeyasMamma

Har du normal temp? Man kan tydligen ha undertemp med mot vad man brukar ha och då blir man också dålig, samma som feber. Kanske är den vanliga influensan fast med undertemp?

• aerial

Jag trodde verkligen att jag hade feber idag, har frusit och svettats om vartannat och haft huvudvärk och ont i öronen. Kom hem och tog febern, 36,3!

• Snuttis2

Låter som du okt på influensan!

Låg sjuk i någon enklare influensa historia förra veckan. Genomförkyld o med feber känningar , tog febern löpande för att jag inte ville gå med hög Temp , kan ju vara farligt för den lille men såg till min förvåning att jag hade jag undertemp eller normaltemperatur vid upprepade test ! Ringde syrran som är läkare då jag blev orolig och tänkte att graviditeten i sig borde hållt Temp uppe!! Hon sa att det finns något som heter undertemp vid feber! Inget konstigt men Är dock inte så vanligt !

Ta hand om dig oavsett hög- låg feber och hoppa över NSAID läkemedel utan satsa på paracetamol, de andra är inte bra för barnet!!

• Lillaknytet2017

Tack för era svar. 
    Ja, jag hade definitivt lägre temp än det kändes som. Hade som max 37,8 men kändes hela dagen och natten som jag hade kring 40 grader.. Låg oftast kring 37,3. Är det det som är undertemp alltså? 

Något annat märkligt är att igår tog jag 2 alvedon kring 18-tiden. Då dämpades symptomen, och idag känner jag mig i princip frisk. Hur konstigt är inte det? Gick det bara över på en natt? 

• Snuttis2

Mina temperatur växlingar höll på 1 1/2 dygn sen var jag dock ordentligt förkyld 3-4 dagar till

• Avenia

I början av min förra graviditet hade jag en känsla av feber i en månad tror jag. Frossa och så. Det försvann sen. Men jag hade inte ont. Har du någon infektion? Haft fästing det senaste året? Om du har infektion så ta det lugnt och ta inte ipren.

• belletristik

upplever samma!
    feberfrossa och feberkänsla men ingen faktiskt febertemperatur
    har också känningar i ben, i baksida av benen framförallt och svårt att sova

tror det beror på försämrat immunförsvar av graviditeten
    och att kroppen beter sig lite annorlunda vid förkylning nu?

men det är mycket märkligt och obehagligt. 
    när man ba, 'jag har feber' och så har man inte det...

hoppas det går över för dig!
    jag har haft supermånga infektioner detta år, jobbar på förskola, och tror min kropp försöker säga åt mig att bara ta det lugnt nu.. och vila ordentligt tills kroppen är "återhämtad" (så återhämtad som det nu går att bli under detta specialtillstånd^_^)

Svar på tråden Feber fast utan feber??