Sen mens och uppsvälld (orolig)
Hej
Är orolig för att vara gravid eller något annat är fel på mig.
Hade oskyddat sex (avbrutet) för cirka 3-4 veckor sedan med min partner och min mens är nu en vecka sen.
Har haft mensvärk som vanligt, orolig mage, ont i rygg och ben, vilket jag brukar ha. Den senaste tiden har jag utstått en hel del stress med vilket jag tänkt påverkat..
Det som bekymrar mig är att min mage är uppblåst (ballongmage) ser typ lite gravid ut, den spänner och är obehagligt (vilket jag aldrig känt av innan). Har fått för mig magen ibland är mindre uppblåst och sen blir värre på kvällar/ efter viss mat.. Idag vaknade jag med uppblåst mage (åt onyttigt igår kväll)...
Tog i helgen ett graviditetstest som visade negativt.. pustade ut och släppte min oro o min hemska ångest, tänker mensen är bara sen som den vart innan. Men eftersom svullnaden inte släpper triggas oron igång igen. Ringde 1177 som skrämde upp mig angående buksmärtor/ havandeskap, ägg som sitter fast osv. Men jag har ju inte ont (vilket hon sa att de gör utöver de vanliga?) utan de spänner ju bara o blir obehagligt från och till och en helt vanlig mensvärk nertill som kommer och går. Hon tyckte jag skulle ta ett nytt graviditetstest för att va extrasäker... och kanske ännu ett till sedan..
Vad jag söker efter är nog om fler har haft problem med spänd ballong/gravidmage och att mensen sedan kommit sent? Står att testen är 99% säkra, tog det även 5 dagar efter beräknad mens..
Och ja, jag vet..det var dumt att ha oskyddat sex trots de avbröts..
Tacksam för lite svar..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-04-04 10:44
ursäkta de stora mellanrummen :S