Han daltar med grannarna och hon flirtar
Min man och jag har varit ett par i 7 år och gifta 4 år. Vi har tre underbara barn tillsammans. Vi är kära och lyckliga och överens om att vi är rätt för varandra. Jag har inte varit speciellt svartsjuk eller orolig/misstänksam under våran tid för min make är allt annat än flirtig. Han visar tydligt att det är mig han vill ha osv. Han är 32 snart och jag två år äldre men våra bekanta, vänner och familj brukar skoja om att han är mer som en 70-åring. Han kan vara rätt trött och tjurig, lite tråkig men trygg. Tycker det är skönt att han inte är sugen på att festa och sånt. Vi båda tycker bäst om tid med varandra och barnen.
Vi bor sedan 1 år tillbaka granne med en ett par som har tre barn i våra barns ålder. Vi umgås en del tillsammans allihop men mest umgås barnen. Grejen är att paret dricker väldigt mycket och ofta och det är nästan obligatoriskt att ta en öl eller whiskey om man är där. Ofint annars typ. Det och att kvinnan i huset tär på min energi och ibland flirtar med maken gör att det blir alltmer sällan vi umgås. Min man hjälpte dom med elen förut och då var han där själv en stund och hennes sambo var iväg. Innan jag gick hem med barnen den kvällen påpekade hon att min man var så mycket bättre än hennes sambo för han hade förslag om inredningen och han är lite kvinnlig skojade jag om. Hon menade att jag inte uppskattade hans fina sida och att jag borde uppmuntra det. Hon har berättat för mig att hon tidigare varit otrogen mot sin sambo och blev påkommmen av en gemensam bekant som hotade med att berätta om hon inte gjorde det själv. Annars hade hon inte berättat sa hon och hon ångrar sig inte direkt. Kanske därför jag inte litar på henne.
Hon berättade i helgen att hon kört in i en annan kvinnas bil och kvinnan var "värsta dramaqueen" enligt henne och vägrade prata med henne utan kallade istället både polis och ambulans till platsen Min man köpte hennes snyfthistoria med hull o hår och tyckte så synd om henne. Hon visade skråmorna på sin bil. Hemma sen sa jag till min make att vi inte såg händelsen och att vi vet att hon kör som en galning (hon var nära att köra på mig en gång bland annat). Å att han fick ta hennes story med en nypa salt. Då höll han med.
Men han tar alla chanser att få gå över dit känns det som (tex yngsta barnet längtar efter deras yngsta) och så bjuder på öl och han kan inte säga nej. Han dricker sig inte jättwberusad men just grejen att han kan inte tacka nej OAVSETT när dom frågar. Och han har så äckligt hög moral annars och han säger ofta att dom dricker alldeles för ofta, bara lämnar varandra ensamma med barnen, aldrig göra något tillsammans som familj eller par. Och så är det. Men ändå verkar det som han dras dit...