• coffeeandcats

Gnälltråd

Har letat men hittar ingen liknande tråd.

Ibland behöver man bara gnälla av sig lite så känns det kanske bättre sen. Så gnäll på.

Mitt första gnäll:

Är med i en matgrupp på FB och där läggs det då och då upp trådar med frukosten man tydligen får efter att ha fött barn.
    Blir så jäkla avundsjuk, jag är ju inte ens gravid än och är flera månader kvar tills jag får kanske sista chansen på länge att bli det (IVF men måste gå ner lite i vikt först) Liksom ååååhhh varför är det inte min tur snart?

• Svar på tråden Gnälltråd
  • Anonym (Qwerty)

Känner igen mig i ditt gnäll. Jag måste dock göra pgd, som ivf med en twist. Har precis bytt jobb, till ett föräldravikariat och håller precis på att bli upplärd av tjejen som jag ska ta över, hon har bf om två veckor..

Men jag försöker att inte gräva ner mig allt för mycket i det. Utan jag vill gnälla över alla jäkla folk som fått sitt körkort i cornflakespaketet! Det är som att 70% nollställs så fort de får körkortet. Eller så krävs det egentligen ingenting för att man ska bli godkänd på uppkörningen och det vet jag inte är fallet. Varför kan inte folk köra bil?? Eller parkera för den delen

• nokitus

Jag vill gnälla över folk som skyller allt på samhället utan den minsta tanke ens på att se sitt eget ansvar. Det är tröttsamt.

• Gizmo

Jag är trött på hundägare som inte ser till hundens bästa! 

• Mandel

Jag är så trött på att normalt folkvett saknas mer och mer bland befolkningen.

Och så vill jag inflika ett litet tips!
    Om du ringer till en växel eller ett företag och ska ha hjälp med något. Presentera dig och ditt ärende i korta drag - hela ditt livshistoria önskas inte!, och var beredd med papper och penna för du kan få ett telefonnummer som du kan behöva för att få tag på rätt person.
    Är så trött på folk som ringer utan att säga vem de är och knappt vad de vill och inte vet de vem de vill prata med heller och papper och penna verkar vara en bristvara i landet...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (M)
    Mandel skrev 2017-04-05 07:54:36 följande:

Jag är så trött på att normalt folkvett saknas mer och mer bland befolkningen.

Och så vill jag inflika ett litet tips!
    Om du ringer till en växel eller ett företag och ska ha hjälp med något. Presentera dig och ditt ärende i korta drag - hela ditt livshistoria önskas inte!, och var beredd med papper och penna för du kan få ett telefonnummer som du kan behöva för att få tag på rätt person.
    Är så trött på folk som ringer utan att säga vem de är och knappt vad de vill och inte vet de vem de vill prata med heller och papper och penna verkar vara en bristvara i landet...

Haha livshistoria? Vad berättar de då?

och för att svara ts... jag gnäller på mig själv som är så jävla lat
  • AniieeHär

Jag kan också gnälla lite på mig själv.

Jag måste verkligen lära mig att hålla käften. Folk är sällan intresserade av fakta, så jag måste lära mig att låta bli att presentera fakta. Så kan de sitta där i sina virrläror.

Sen måste jag även lära mig att gå upp i tid och gå och lägga mig i tid och att äta i tid.

Sen måste jag gnälla lite på youtube, av flera anledningar.

Och just exakt nu måste jag gnälla lite på Gackt också, eftersom fanskapet säger åt mig att gå och lägga mig, fast jag ska äta scones med jordnötssmör och jordgubbssylt.

Och då kan jag ju passa på att gnälla på att jag är allergisk mot jordgubbar också.

Till sist vill jag gnälla på mig själv för att jag är så jävla lättrörd att jag kan få mig själv att gråta av mina egna fantasy-historier.

Skit också.

Så nu har jag gnällt färdigt.

• Mandel
    Anonym (M) skrev 2017-04-06 23:54:36 följande:
    Haha livshistoria? Vad berättar de då?

och för att svara ts... jag gnäller på mig själv som är så jävla lat
    En del har tendens till att dra upp sjukdomar osv för att ursäkta saker och ting.
    Jag som svarar i telefonen är kanske inte rätt person att dra det för...

Det här med att läsa av situationen och använda huvudet saknas alldeles för ofta idag.
    Sedan är jag innerligt trött på allt tjat om att folk blir kränkta hit och dit!
    För helvete öppna käften och säg till direkt istället för att komma rantandes senare med att man blivit kränkt.
    Avskyr folk som ska analysera, älta, känna efter, bli kränkta osv.
    Varför tror så många idag att det alltid är ont uppsåt bakom varje ord och handling?
  • Anonym (M)
    Mandel skrev 2017-04-07 10:02:04 följande:
    En del har tendens till att dra upp sjukdomar osv för att ursäkta saker och ting.
    Jag som svarar i telefonen är kanske inte rätt person att dra det för...

Det här med att läsa av situationen och använda huvudet saknas alldeles för ofta idag.
    Sedan är jag innerligt trött på allt tjat om att folk blir kränkta hit och dit!
    För helvete öppna käften och säg till direkt istället för att komma rantandes senare med att man blivit kränkt.
    Avskyr folk som ska analysera, älta, känna efter, bli kränkta osv.
    Varför tror så många idag att det alltid är ont uppsåt bakom varje ord och handling?
    men va jobbar du med?
  • Anonym (M)
    AniieeHär skrev 2017-04-07 01:13:36 följande:

Sen måste jag även lära mig att gå upp i tid och gå och lägga mig i tid och att äta i tid.

Jag med, va ska vi göra?

Och hur ska man orka göra en massa saker som man egentligen borde?
  • Mandel
    Anonym (M) skrev 2017-04-07 11:24:02 följande:
    men va jobbar du med?
    Vuxenutbildning!

Och så är jag egen företagare också inom en helt annan bransch.
  • Anonym (M)
    Mandel skrev 2017-04-07 14:37:36 följande:
    Vuxenutbildning!

Och så är jag egen företagare också inom en helt annan bransch.
    jaha vadå för en branch?

Svarar du i telefon i båda jobben?
  • Mandel
    Anonym (M) skrev 2017-04-07 14:49:22 följande:
    jaha vadå för en branch?

Svarar du i telefon i båda jobben?
    Det är i vuxenutbildningsuppdraget som jag märker av detta med dagens lättkränkta unga vuxna.
    Jag har hela livet ansett att jag är superbra på att hitta på ursäkter, men de här...
    Jag blir numera mer förvånad över de som faktiskt gör det de ska än de som inte gör det...

På mitt eget företag jobbar inga lättkränkta människor!
    Kanske en av anledningarna till att vi inte har några sjukskrivningar och att folk gärna jobbar kvar år ut och år in.
    En kille sa upp sig för han tyckte att han fick för mycket ansvar. Vi trodde han ville utvecklas, men det ville inte han.
    Vi tycker att alla på företaget ska kunna alla uppgifter för att kunna rotera och undvika belastningsskador osv. Det ville inte han.
    Han ville sitta på en stol och utföra ett monotont jobb.
  • Anonym (M)
    Mandel skrev 2017-04-07 16:08:19 följande:
    Det är i vuxenutbildningsuppdraget som jag märker av detta med dagens lättkränkta unga vuxna.
    Jag har hela livet ansett att jag är superbra på att hitta på ursäkter, men de här...
    Jag blir numera mer förvånad över de som faktiskt gör det de ska än de som inte gör det...

På mitt eget företag jobbar inga lättkränkta människor!
    Kanske en av anledningarna till att vi inte har några sjukskrivningar och att folk gärna jobbar kvar år ut och år in.
    En kille sa upp sig för han tyckte att han fick för mycket ansvar. Vi trodde han ville utvecklas, men det ville inte han.
    Vi tycker att alla på företaget ska kunna alla uppgifter för att kunna rotera och undvika belastningsskador osv. Det ville inte han.
    Han ville sitta på en stol och utföra ett monotont jobb.
    åh vadå för ursäkter vill du dela med dig? jag skulle verkligen behöva ett gott skratt...

ja då var det lika bra han slutade frivilligt då, så slapp ni en massa besvär och diskussioner...
    vadå för monotont jobb? På ditt eget företag alltså? Blir mer oh mer nyfiken på vad det kan vara för branch...

• Mandel
    Anonym (M) skrev 2017-04-07 16:23:02 följande:
    åh vadå för ursäkter vill du dela med dig? jag skulle verkligen behöva ett gott skratt...

ja då var det lika bra han slutade frivilligt då, så slapp ni en massa besvär och diskussioner...
    vadå för monotont jobb? På ditt eget företag alltså? Blir mer oh mer nyfiken på vad det kan vara för branch...
    Jag anser att jag inte kan dela med mig av galenskaperna jag hör, tyvärr. Kan inte hänga ut folk så även om jag inte namnger dem.

Och mitt företag är hemligt
  • Anonym (M)
    Mandel skrev 2017-04-07 16:44:40 följande:
    Jag anser att jag inte kan dela med mig av galenskaperna jag hör, tyvärr. Kan inte hänga ut folk så även om jag inte namnger dem.

Och mitt företag är hemligt
    det var tråkigt. Man har ju själv hört många löjeväckande ursäkter genorm åren

menade inte att du skulle säga vad företaget heter, utan mer en hint om vilken branch det är, vad ni gör... får en föreställning om att det är någon typ av fabrik eller verkstad
  • Mandel
    Anonym (M) skrev 2017-04-07 16:49:48 följande:
    det var tråkigt. Man har ju själv hört många löjeväckande ursäkter genorm åren

menade inte att du skulle säga vad företaget heter, utan mer en hint om vilken branch det är, vad ni gör... får en föreställning om att det är någon typ av fabrik eller verkstad
    Fast mitt företag är irrelevant i denna fråga eftersom jag inte har något att gnälla om där utan snarare tvärt om!
    Vi har en fantastisk personal här och det är vi evigt tacksamma för!
  • Anonym (M)
    Mandel skrev 2017-04-07 17:50:44 följande:
    Fast mitt företag är irrelevant i denna fråga eftersom jag inte har något att gnälla om där utan snarare tvärt om!
    men trots den irrelevansen nämnde du företaget och berättade om att ni inte har sjukskrivningar och hur bra det är med att variera uppgifterna
  • Anonym (M)
    Mandel skrev 2017-04-07 17:50:44 följande:
    men trots den irrelevansen nämnde du företaget och berättade om att ni inte har sjukskrivningar och hur bra det är med att variera uppgifterna
  • Anonym (Nellignälli)

Är så j*vla trött på att folk dömer varandra efter utseende och att de försöker demonstrera sin makt genom blickar och sätt att vara. Stör mig så mycket på detta. Jag skulle aldrig gå och se ner på folk och visa att "jag är bättre än du" men upplever det själv varje dag. En dag hade jag ett par skor som var populära för kanske 5 år sen. I kön på ikea står en tjej i 30-årsåldern och tittar på mina skor och sedan lääänge på mig med höjda ögonbryn och en sån där " men guuud, vet du när de där blev omoderna"-blick. Fan alltså för såna människor.

Svar på tråden Gnälltråd