• Äldre 5 Apr 13:42
    18999 visningar
    4 svar
    4
    18999

    Magen har sjunkit!

    De senaste dagarna har både mina kollegor och min mamma påpekat att min mage har sjunkit. Idag sa en kollega, som har jobbat som sjuksköterska och fött tre egna barn, att "den där kommer inte stanna därinne till 22 maj". Kan man verkligen utgå från det och att bebis snart kommer att födas? Jag är bara i v. 34 och med de tidigare två barnen har jag fött i v. 41.

  • Svar på tråden Magen har sjunkit!
  • Äldre 5 Apr 13:54
    #1

    Jag bar min son lågt. Alltså väldigt lågt från start. Bm trodde att han skulle bli prematur men föddes i v 41. Denna pojk ligger också väldigt lågt ner. Alltså det liksom hänger nere vid venusbenet :) haha.
    Vissa barn ligger bara lågt.
    Det är så mycket som ska klaffa vid en förlossning. Inte bara att barnet ligger lågt. Min förlossning tig närmare 48 timmar och hans huvud låg nere i kanalen från start.
    Enligt min läkare är det jättebra men inte gick det snabbare.

  • Äldre 5 Apr 13:58
    #2

    Alla mina barn har legat väldigt högt och de har kommit i v36 och v37 (fick höra hela tiden att det skulle dröja tills de kom, visst visst tänker jag nu). Min svägerskas mage sjönk rejält omkring v35, hon födde i v43 efter igångsättning. Så jag tror inte det är något tecken på en nära förestående förlossning!

  • Äldre 5 Apr 15:05
    #3

    Hoppas, hoppas! Jag tror ju så starkt att denna unge inte kommer förrän i slutet av maj att det vore väldigt skumt om han fick för sig att nu var en bra tid... ;)

  • Äldre 5 Apr 15:40
    #4

    Min första är född dagen innan bf och med honom sjönk magen typ vecka 32. Min andra är född bf -3 och hon låg jättehögt ända tills krystvärkarna. Så jag tror inte heller på något särskilt samband

Svar på tråden Magen har sjunkit!