• magizmaka

Vad hitta på i Alcudia när mannen fyller 40 år?

Min man fyller 40 år i juni och vi är då på Mallorca, Alcudia. Ingen av oss har varit där tidigare. Ska bli jättemysigt att komma iväg. Eftersom min man fyller 40 så hade det varit kul att hitta på någonting för honom så han får bli lite firad och det blir något extra. 

Någon som har något tips på vad vi gör för roligt i Alcudia eller tips på någon bra restaurang vi kan gå till? Vi har 2 söner som kommer att vara 8 och 5 år när vi är iväg. 

Tack på förhand!  Cool

• Svar på tråden Vad hitta på i Alcudia när mannen fyller 40 år?
  • elyse

Jag var där - 97 och - 98 och då hade de marknad utanför själva samhället två dagar i veckan. Minns att vi köpte två kilo jordgubbar och åt på balkongen. Himmelskt.

Annars är hamnen och den delen av stan charmigast. Det är väldigt promenadvänligt

• Anonym (Mallis)

Föreslår någon restaurang i gamla Alcudia alternative i hamnen i Puerto Alcudia. För kidsen finns ju stranden och t ex vattenland. Ett tips är att hyra bil eller åka på utflykt med buss. Grottorna vid Porto Christo är spännande även för barn. Ta gärna en biltur ut till fyren vid Formentor. Hela bergskedjan är fantastiskt vacker och Sa Calobras slingrande väg är spektakulär. Den når ni utan att barnen blir för uttråkade :)

• magizmaka

Formentor såg jättefint ut när jag googlade så där blir det nog definitivt ett besök. Kollade in Hidropark vattenpark, såg ju roligt ut för barnen Skrattande. Ja det var riktiga serpentinvägar!! 

Tack för tipsen! 

Svar på tråden Vad hitta på i Alcudia när mannen fyller 40 år?