• Anonym (Orolig)

Är detta slemproppen?

Är gravid i vecka 21+2, när jag torkade mig fick jag denna bruna lilla klump i trosan. Har haft problem med bruna flytningar innan, men nu har det varit lugnt i fem veckor. Tycker denna klumpen var så seg, är det slemproppen!!?? Vad händer om det är det?

• Svar på tråden Är detta slemproppen?
  • mamaleona

Nej, det där så lite. Ser ut att vara lite gammalt blod som samlats i slemsekret. Inge farligt sålänge du inte har ont/smdr. Om det vore slemproppsdel e de ingen större fara om du inte har smdr, slemmet återbildas också. Hälsn en bm

• Anonym (Orolig)
    mamaleona skrev 2017-04-06 08:26:07 följande:

Nej, det där så lite. Ser ut att vara lite gammalt blod som samlats i slemsekret. Inge farligt sålänge du inte har ont/smdr. Om det vore slemproppsdel e de ingen större fara om du inte har smdr, slemmet återbildas också. Hälsn en bm

Fick tid hos en läkare..hon sa att tappen var stängd och inte påverkad, hon kunde inte se nån pågående blödning. Hade hon kunnat se om det var slemproppen? För under tiden jag väntade på läkaren så kom det mer slem
  • mamaleona

Slemproppen är inte alltid nåt konkret som ens syns , många födef utan att "sett" den. Det viktigaste nu är att det inte var nån påverkan på tappen. Mörk gammal blod är inte farligt överlag, blir det klar blod är det mera obs.

• Anonym (Orolig)

Så här slajmigt och trådigt ser det för det mesta ut, brukar vara lite mer men då förstår n vad jag menar. Nån mer som har så?
  • erka84

Jag har typ liknande som du. Har aldrig varit med om det tidigare och också undrat om det kan vara slemproppen. Har dock inte fått nån klarhet i det än riktigt. Jag har mendvärk i samband med dessa flytningar. Har du det?

• Anonym (Orolig)
    erka84 skrev 2017-04-07 13:06:29 följande:

Jag har typ liknande som du. Har aldrig varit med om det tidigare och också undrat om det kan vara slemproppen. Har dock inte fått nån klarhet i det än riktigt. Jag har mendvärk i samband med dessa flytningar. Har du det?

Nej, kan inte direkt säga att jag upplever mensvärk med detta.. Har känt av som lite molande mensvärk då och då, men inte i samband med flytningarna. Jag blev inte heller klok av mitt läkarbesök om det är slemproppen eller bara flytningar. Verkar inte som de kan se det!? Visserligen, när jag tänker efter, så har jag haft sådana här flytningar av och till sen vecka 9 typ..hade det varit slemproppen så hade sen ju förtvinat för länge sen..så är det den verkar den ju återbilda sig i alla fall
  • Litenblomma88
    erka84 skrev 2017-04-07 13:06:29 följande:

Nu var det längesen du skrev, jag provar ändå! Jag är i vecka 19+4 och har precis som du hade, liknande flytningar och mensvärk i samband med det. Var på kontroll på gyn för 3 veckor sedan för samma men då var tappen helt stängd och man kunde inte hitta något fel. Hur gick det för dig?
Svar på tråden Är detta slemproppen?