• Klättraren

Klätterställning?

Hej!

Är det någon där ute som har beställt en klätterställning för att ha hemma i trädgården?
    Tips på hemsida?

Jag är speciellt nyfiken på om någon har beställt från fatmoose.se (Tyskland) och vad ni kan säga om det företaget, kvalité på klätterställningarna osv.

Med vänlig hälsning Lisen

• Svar på tråden Klätterställning?
  • HannafrånAsta

Jag har också funderat på att köpa klätterställning (lekstuga med rutschkana) från fatmoose, men letar nu omdömen utan framgång. Någon som har handlat där och kan berätta om processen. Kommer sakerna i tid? Känns lite osäkert att föra över pengar utan att veta att företaget lever upp till förväntningarna. Snälla dela med er om ni vet något!

/Hanna

• D860312

Hej,

Jag beställde från fatmoose för ca 3 veckor sedan, var som du väldigt osäker då jag inte hitta någon som hade skrivit något om dom, blev lite nervös när jag inte riktigt fick någon bekräftelse på att jag beställt, utan fick det när dom hade skickat.

Ställningen kom i början av den här veckan och håller nu på att montera upp den, inga problem, är lite pyssel men väldigt utförlig beskrivning så ska nog inte vara några problem.

Så, bara att beställa! ????

• ilovebamse

Hej. Har ni alla beställt och fått hem era klätterställningar? Kan ni ge betyg?

Undrar om frakten då jag ej hittade någon info om den. Tillkommer den och är det någon tullavgift osv?

Undrar om den ingår i postnords nya regler? För då kan det väll inte bli billigare än att köpa en ifrån sverige?

Många frågor men vore jättesnällt om någon kunde svara på dem

• Tveksamt
    ilovebamse skrev 2018-04-12 16:14:38 följande:

Hej. Har ni alla beställt och fått hem era klätterställningar? Kan ni ge betyg?

Undrar om frakten då jag ej hittade någon info om den. Tillkommer den och är det någon tullavgift osv?

Undrar om den ingår i postnords nya regler? För då kan det väll inte bli billigare än att köpa en ifrån sverige?

Många frågor men vore jättesnällt om någon kunde svara på dem

PostNords nya regler gäller när du beställer saker från ett land utanför EU så de är inte applicerbara här.
    Från tullverkets hemsida (www.tullverket.se/allmantomatthandlapanatet.4.792224361590183a4d31073.html): 
    Handla på nätet från ett annat EU-land

När du beställer en vara från ett annat EU-land behöver du inte betala någon tull, svensk moms eller andra skatter för varan.

Ett bra argument behöver ingen hög röst. Retar du upp dig på små saker är du väl helt enkelt inte större än så.
  • ilovebamse
    Tveksamt skrev 2018-04-12 16:22:46 följande:

PostNords nya regler gäller när du beställer saker från ett land utanför EU så de är inte applicerbara här.

Från tullverkets hemsida (www.tullverket.se/allmantomatthandlapanatet.4.792224361590183a4d31073.html): 

Handla på nätet från ett annat EU-landNär du beställer en vara från ett annat EU-land behöver du inte betala någon tull, svensk moms eller andra skatter för varan.

Tack för infon då behöver jag inte oroa mig för den utgiften iaf
Svar på tråden Klätterställning?