• VendelaoCarolina

Administrativ assistent - lön?

Hej!
    Jag undrar om det finns någon här som arbetar som administrativ assistent, hur mycket erfarenhet har ni och vad har ni för lön?

Jag är nyfiken eftersom jag har sökt ett sådant jobb.

• Svar på tråden Administrativ assistent - lön?
  • Kattfot

Jag jobbar som adm.ass och jag har jobbat sedan -97. Min lön är 21000:-

• aket

Före studier arbetade jag som administrativ assistent på två olika bolag, IT-bolag 18000:-, finansbolag 25000:-.

Det beror ju så mycket på tidigare erfarenhet av assistentjobb, vilket slags bolag man jobbar på (privat/offentligt, storlek etc.), vilken "nivå" som skall administreras (VD, ledning, sälj-marknad-ekonomi-personalavdelning m.fl.) etc.

Jag är också mycket nyfiken på fler svar eftersom att jag också letar nytt jobb

• aket

Glömde -
    Före studier arbetade jag som administrativ assistent på två olika bolag, IT-bolag 18000:- (ingångslön 16000:-, ingen tidigare erfarenhet), finansbolag 25000:- (ingångslön 23000:-, 2 års erfarenhet).

• VendelaoCarolina

Tack för dina svar!
    Det är ett jobb inom kommunen och ett på biblioteket. Det verkar ingå receptionstjänst i det förstnämnda jobbet och det har jag erfarenhet av.
    Jag ser att kommunens medellön för adm. assistenter ligger på 20 000:- så jag får väl ange det som löneanspråk och hoppas på det bästa :)

Svar på tråden Administrativ assistent - lön?