• Anonym (Hi)

Mellanblödningar efter abort

Gjorde med. abort för 1 1/2 månad sen. På efterkontrollen hade jag rester kvar & fick göra om med. Abort för 2 veckor sen. På efterkontrollen förra veckan så sa hon att det var så lite kvar att det kommer blöda ut av sig själv. Att det kunde vara mens som hon såg. Så lite var det. Efter det blödde jag något sjukt i 4 dagar. Klumpar & koagulerat blod & allt. Sen i söndags slutade det & blödde inte mer. Lite ljus-ljusrosa flytningar någon gång bara. Idag har jag börjat blöda igen & testade SVAGT plus, knappt att det gick att se. Ringde bm & hon sa att jag inte ska göra test än eftersom att det bara är två veckor efter aborten (nr 2) & att mellanblödningar är vanligt.

Är det vanligt att ha det såhär? Blev lugnare sen jag pratade med henne men vill ändå höra om någon annan haft mellanblödningar efter aborten.

• Svar på tråden Mellanblödningar efter abort
  • Alvarebecca

Förlåt måste bara fråga om man brukar bli kallad till efterkoll eller om man själv måste ringa dit och fråga om det. Jag gjorde en medicinsk abort för lite mer än en månad sedan och de nämnde ingenting om en efterkoll trots att jag gjorde en abort ganska sent. Var i v. 11, gravidv. 12!

• Alvarebecca

Glömde säga att jag blödigt av och till sen jag genomförde aborten, ibland kommer det klumpar och ibland kommer det ingenting alls nästan

• Anonym (Hi)
    Alvarebecca skrev 2017-04-10 23:48:50 följande:

Glömde säga att jag blödigt av och till sen jag genomförde aborten, ibland kommer det klumpar och ibland kommer det ingenting alls nästan

Ja jag blev kallad tillbaka exakt en månad efter aborten. Fick till & med tid innan jag gick hem därifrån. Ring dom! Aldrig mer abort alltså, fy fan rent ut sagt vilket skit det är ... :/
Svar på tråden Mellanblödningar efter abort