• Fanvadjagärklantig

    Koppla ur airbag på Volvo v70. Går det?

    Hej!

    Har precis gjort världens tabbe. Köpt en Volvo v70 nu när familjen växer till tre.

    Trodde att alla Volvos hade så man enkelt kunna de koppla ur airbagen på passagerarsidan.

    Men! Så var det såklart inte!

    Går det ens att koppla ur airbagen? Vad kostar sånt?

    Är en Volvo v70 -09

    HJÄLP!

  • Svar på tråden Koppla ur airbag på Volvo v70. Går det?
  • Linnis92

    Nej det går inte på alla. Bara de senaste åren som Volvo haft det som standard i sina bilar.

    Min kompis kollade det där och tror hon sa att det kostade 8.000 att koppla ur den.

  • Linnis92
    Linnis92 skrev 2017-04-06 19:56:48 följande:

    Nej det går inte på alla. Bara de senaste åren som Volvo haft det som standard i sina bilar.

    Min kompis kollade det där och tror hon sa att det kostade 8.000 att koppla ur den.


    Kollade med henne nu, De kopplade aldrig ur den då det tydligen inte skulle gå att koppla tillbaka den. Deras bil var en -09. Sen sa min syrra vid ett annat tillfälle att man dessutom måste byta bältet då bältessträckaren satt ihop med airbagen och det var också svindyrt.
  • Fanvadjagärklantig

    Känner mig så klantig! Fan.

    Nej det finns ingen nyckel. Hade det på vår gamla volvo (äldre modell) så jag trodde att alla nyare hade det.

    Så nu sitter jag här med en ny bil som jag inte kan använda och redan bytt bort den gamla. Fan fan

  • Treansresa

    Du kan inte ha alla stolar bak?:( Volvo är ju ganska stor bak. Vad tråkigt att det var så olika:(

  • Linnis92

    Tråkigt när det blir så, man tänker ju ändå att det borde vara standard på de flesta bilar, min Hyundai från 09 har det.

    Går det att ha stolarna i bak?

  • Holma

    Dom går att koppla ur på verkstad . Även om man har så man kan koppla ur själv så rekommenderas att en verkstad gör det så man vet att den blir urkopplad på rätt sätt

  • Linnis92
    Fanvadjagärklantig skrev 2017-04-06 20:25:16 följande:

    Alla tre är så små att vi behöver ha "koll" på dem.

    Så det kanske går på verkstad? Vad kostar sånt här?

    Så less!


    Det går på verkstad, kolla vad det kostar och kolla om det går att koppla tillbaka den igen
  • Qaöö

    Vet inte vad det kostar men vet att det går att montera ur airbagen. Vår 850 köpte vi med airbagen bortmonterad på passagerarsidan.

Svar på tråden Koppla ur airbag på Volvo v70. Går det?