Du använder dig själv som merit.
Tips ett innan du skickar ditt cv, ring och fråga om det finns jobb, låt glad och entusiastisk.
Skicka ditt cv. (och skriv i mailet att ni har haft tel kontakt)
Ring tillbacka efter någon timme och låt lika entusiastisk och säg att du vill bara få bekräfta att ditt cv har kommit fram. Låt lika glad och entusiastisk.
Öva innan du ringer på din ton i rösten, skriv ev, upp vad du ska säga så det flytter på bra.
På ditt personliga brev skriver du . Om ni anställer mig får ni en medarbetare ..... och där skriver du dina egna goda egenskaper. Ex. om du är alltid i tid, pratglad, noggrann, flexibel, glad, företagsam, tar egna intiativ, lättlärd,
ex.
Om ni anställer mig så får ni en morgonpigg, glad och trevlig tjej på morgonkvisten som älskar att liva upp stämningen och komma igång med dagens arbete. Jag är alltid noggrann och har lätt för att samarbeta med andra och strävar alltid efter ny utveckling. osv....
eller.
Om ni anställer mig så får ni en trevlig tjej som kan hålla många bollar i luften och är stresstålig. Flexibel och gillar att arbeta i grupp och har lätt för att ta konstruktiv kritik osv.
Skicka gärna ett kort på dig själv i cv så de får en bild direkt vem du är. ta gärna ett där du ser glad och lycklig ut. Alltså inga ankläppar som putar :P
Lycka till. Glöm inte säga att du ser fram emot att bli en del av deras team.