-
Jag skriver artiklar om otrohet, sex, samlevnad, relationer och allt vad det innebär och jag tror att det är ett tema som ständigt förändras i djup och riktning. Jag jobbar mycket med otrohetstema speciellt och jag tycker att det är märkligt hur många människor som väljer att vara otrogna, istället för att vara i ett öppet förhållande?Även om många kanske rynkar på näsan av tanken, så måste det vara bättre än alternativet? Och är man öppen med det från början så hittar man garanterat många partners där ute som är bekväma med tanken. Det finns ju många grader av detta också. Jag menar, antingen är man i ett öppet förhållande där man alltid kan välja att ligga med andra utan anmälningsplikt. Eller så väljer man ömsesidiga regler som kan förhandlas fram på vägen. Är det sant att detta är helt okänt? Jag finner hela tiden nya exempel i min egen krets av vänner och familj där en eller båda visade sig ha varit otrogen. Inte alltid otrohet i form av sex, men ofta också mycket känslomässig otrohet där man berättar för någon annan att man vill ha dom och hellre vill vara med dom. Detta är tyvärr något som många går igenom. Kan vi inte då titta på det här på ett annat sätt? Borde inte detta vara något som diskuteras mycket mer regelbundet och öppet?Jag är personligen inte för otrohet, i den form att jag inte hade accepterat det i min egen relation eller gjort det själv, men jag kan inte förneka att många människor är spännande vackra varelser som jag tänder på ibland. Det betyder inte att jag kysser dom, håller dom i handen eller ligger med dem. Men jag hoppas också att min man talar om sina önskningar öppet hellre än att han är otrogen mot mig. Vi är inte i ett öppet förhållande, men vi har aldrig haft problem med att diskutera det. Därför frågar jag er här? Har eller har du haft ett öppet förhållande? Vill du ha det? Har du pratat med din partner om det?
-
Svar på tråden Har du haft ett öppet förhållande någon gång?
-
Ja det har har jag haft en gång, mitt livs värsta period.
-
Ja det har jag och kommer aldrig mer göra om det. Värsta jag gjort.
-
Får jag fråga varför?Anonym (Ja) skrev 2017-04-06 22:59:47 följande:
-
Anonym (k) skrev 2017-04-06 21:14:21 följande:
-
Min fru har tre älskare... Jag har en älskarinna. Det lustiga är att vi inte ser det som ett öppet förhållande ;)
Det är fortfarande vårt gemensamma sexliv. -
Har det. Är första gången jag har det och det har tagit sin tid och inte varit helt lätt på vägen. Men vi har varit ihop ett tag nu och lärt oss kommunicera bättre och känner oss tryggare ihop numer än tidigare. Det var en del jobbigt i början när han träffade en tjej för ett par månader sedan, men efter några längre samtal osv har det känts mycket mer ok för mig. Jag har väl mognat till och relationen med. Återstår se vad framtiden för med sig.
-
Jag och min man hade det från att vi träffades tills dess att vi bestämde oss för att skaffa barn. Båda hade tidigare bakgrund av poly-/öppna relationer från andra förhållanden.
-
Spännande tankar. Jag tror att detta är framtiden. Monogamin är död. Det har aldrig varit naturligt för människor att vara monogama och är svårare än nånsin nu med alla möjligheter och frestelser.Anonym (Sissi12) skrev 2017-04-06 21:12:00 följande:Jag skriver artiklar om otrohet, sex, samlevnad, relationer och allt vad det innebär och jag tror att det är ett tema som ständigt förändras i djup och riktning. Jag jobbar mycket med otrohetstema speciellt och jag tycker att det är märkligt hur många människor som väljer att vara otrogna, istället för att vara i ett öppet förhållande?Även om många kanske rynkar på näsan av tanken, så måste det vara bättre än alternativet? Och är man öppen med det från början så hittar man garanterat många partners där ute som är bekväma med tanken. Det finns ju många grader av detta också. Jag menar, antingen är man i ett öppet förhållande där man alltid kan välja att ligga med andra utan anmälningsplikt. Eller så väljer man ömsesidiga regler som kan förhandlas fram på vägen. Är det sant att detta är helt okänt? Jag finner hela tiden nya exempel i min egen krets av vänner och familj där en eller båda visade sig ha varit otrogen. Inte alltid otrohet i form av sex, men ofta också mycket känslomässig otrohet där man berättar för någon annan att man vill ha dom och hellre vill vara med dom. Detta är tyvärr något som många går igenom. Kan vi inte då titta på det här på ett annat sätt? Borde inte detta vara något som diskuteras mycket mer regelbundet och öppet?Jag är personligen inte för otrohet, i den form att jag inte hade accepterat det i min egen relation eller gjort det själv, men jag kan inte förneka att många människor är spännande vackra varelser som jag tänder på ibland. Det betyder inte att jag kysser dom, håller dom i handen eller ligger med dem. Men jag hoppas också att min man talar om sina önskningar öppet hellre än att han är otrogen mot mig. Vi är inte i ett öppet förhållande, men vi har aldrig haft problem med att diskutera det. Därför frågar jag er här? Har eller har du haft ett öppet förhållande? Vill du ha det? Har du pratat med din partner om det?
Skulle jag börja om idag så ser jag helt klart ett öppet förhållande som det bästa alternativet. Problemet är att det är svårt att efter många år göra om ett vanligt förhållande till öppet. Som du själv säger, prata om det går bra, men att göra slag i saken är värre.
Män söker sexuell variation (är polygama) och det sker enklast tyvärr med otrohet , kvinnor är hypergama till sin natur och söker ständigt efter en bättre man än den de har. I ett öppet förhållande behöver vi inte kämpa så hårt mot vår natur utan kan ta det för vad det är. -
Tråkigt att höra, men hade varit värdefullt att höra mer om det som ligger bakom? Om du har lust att dela med dig, varför var det ditt livs värsta period?Anonym (k) skrev 2017-04-06 21:14:21 följande:
-
Varför var det det värsta du gjort? Vad gick fel?Anonym (Ja) skrev 2017-04-06 22:59:47 följande: