• Creation

Kan jag uppvakta henne såhär?

Hej!

Vad tycker ni kvinnor om att bli uppvaktade av någon ni inte alls känner, men möjligtvis känner igen?

Finns en kvinna som jag sett på olika ställen och kanske har våra blickar mötts.

Av en slump dök hon upp på Facebook och har kollat lite via olika söksidor och hon lever ensam.

Fick även se henne på Badoo när jag gick in där och kollade där som "gäst".

Jag gillar vykort. Kan jag skicka ett till henne eller är jag läskig som gör det?

Kanske springer på henne igen på ICA, ska jag istället vänta tills detta eventuellt sker?

Hur som helst, vad tycker ni om att spontant bli uppvaktad av en främling, exempelvis via vykort, SMS?

• Svar på tråden Kan jag uppvakta henne såhär?
  • Dixie

Jag hade känt mig förföljd om en främling skickade vykort och berättade att han tyckte om mig.....

• Anonym (Stina)

Nej det tycker jag inte är ok! Jäkligt creepy att sitta och leta upp folks telefonnummer och hemadresser.

• nnnnnnnn

Personligen skulle jag tycka att det vore läskigt att någon letar upp min privata adress och skickar kort/brev dit. Även om man är med i olika sociala medier så inbillar man sig att man är mer anonym än om man får personlig post hem - då vill man gärna vara den som meddelar sin adress.
    Är det inte bättre att du kollar om ni har gemensamma bekanta på sociala medier, du kan ju kolla hennes vänner och adda några om du känner dem tex genom jobb, fritidsintressen eller gamla skolbekanta, så kan du ju kontakta henne sen och säga "såg att du också känner XYZ, tycker att jag känner igen dej - har vi setts någonstans?" eller något sådant och se om hon nappar...

• Creation
    Dixie skrev 2017-04-07 20:32:27 följande:

Jag hade känt mig förföljd om en främling skickade vykort och berättade att han tyckte om mig.....

Ok, då skickar jag tre vykort med kärleksförklaringar.
  • Dixie
    Creation skrev 2017-04-07 20:45:34 följande:

Ok, då skickar jag tre vykort med kärleksförklaringar.

Så du vill vara obehaglig.....
  • Anonym (creepy)

Creepy att du avser söka upp mig på det där sättet.

• Creation
    Dixie skrev 2017-04-07 20:46:21 följande:
    Så du vill vara obehaglig.....
    Skämtar såklart. Tänker inte skicka vykort.

Vet att det kan uppfattas på olika sätt.
  • Creation
    Anonym (creepy) skrev 2017-04-07 20:48:59 följande:

Creepy att du avser söka upp mig på det där sättet.

Ta det piano. Vet att det kan uppfattas på olika sätt att bli uppvaktad såhär.

En bekant satte en lapp på en tjejs bilruta för många år sedan och hon gillade det och ringde upp honom.

Vi människor är olika. Det som är "creepy" kan vara icke-creepy för en annan.

Men man ska såklart vara lite försiktig.
  • Anonym (ee)

nja det vore konstigt om man fick post, sms eller anrop via Facebook från en okänd person, även om man stött på varann flyktigt. 
    Du skev du sett henne på Badoo. Varför kontaktar du henne inte där? Det är ju en mer legitim väg eftersom hon är där och då bevisligen söker någon. 

Annars får du se till att börja prata med henne nästa gång du ser henne på Ica. Då får du se till att hinna prata så pass mycket att du hinner be om hennes mobilnummer. 

• Aikido

Det normala och säkraste sättet är att man ställer sig nedanför hennes balkong och spelar gitarr och sjunger någonting fint. Det kan inte gå fel.

Hon får ju förstås inte bo i marklägenhet eller högre upp än 3:e våningen för att det här ska fungera bra. Lite högre upp kan ju funka om du kan fixa en skylift eller känner någon som kör kranbil.
Svar på tråden Kan jag uppvakta henne såhär?