• Anonym (Nyfiken)

Hur mycket äter ni av pizzan?

Jag är nyfiken så ja.. hur mycket äter ni av en pizza? Menar då pizzor från pizzerian.

Jag (kvinna, 18 år) kan få i mig en hel pizza om jag är hungrig. Min man (21 år) tappar hakan varje gång min pizza är uppäten, han äter bara ca halva pizzan.

Så, hur är det för er?

• Svar på tråden Hur mycket äter ni av pizzan?
  • GrönaDruvan

Väldigt väldigt sällan äter jag hela, har väl hänt ett fåtal gånger i mitt liv. Oftast äter jag väl 1/2-3/4 men lämnar kanterna. Kvinna 38 år.

• sextiotalist

När jag var yngre, utan problem en hel pizza men numera en halv

• John22

Klarar utan problem två normalstora pizzor. Det är nog den mängden jag skulle föredra; pizza är ett av få livsmedel där jag mer än gärna känner mig helt proppmätt och halvt handikappad när jag är färdig.

• Anonym (Fy)

Pizzor från pizzerian , max en liten bit.

"svensk" pizza är vidrig.

• Anonym (Fy)

Riktig pizza , 1 hel utan problem.

• Anonym (Kvinna)

Hela, inklusive kanter. Blir visserligen proppmätt men pizza är ju SÅ gott!

• Anonym (Uven)

Det beror på hur hungrig jag är men mellan en halv och tre fjärdedelar vanligtvis.

• Anonym (1/2-2/3)

Mellan halva och två tredjedelar. Min sambo äter en hel pizza plus det som blir över av min. Samma sak med andra restaurangportioner, utom efterrätter. Dem äter jag upp hela själv till hans stora besvikelse.

• Anonym (Tjej25)

Äter 3/4 oftast :) Eller hela om det är en hawaii eller vesivio. Jag är 165 cm och väger 59. Smal men stor aptit!

Svar på tråden Hur mycket äter ni av pizzan?