Adressändring, lägenhetsnummer?
Jag ska skriva i ett lägenhetsnummer på 4 siffror, men mitt lägenhetsnummer är "285-585-201" någon som vet vilka 4 siffror jag ska använda?
Jag ska skriva i ett lägenhetsnummer på 4 siffror, men mitt lägenhetsnummer är "285-585-201" någon som vet vilka 4 siffror jag ska använda?
Läs mer om lägenhetsnummer här: www.skatteverket.se/privat/sjalvservice/svarpavanligafragor/lagenhetsnummer.4.1a098b721295c544e1f80001254.html
Kontakta med lantmäteriet. (Det kan vara bra att veta vem som bodde där före dig)
Om det är en bostadsrätt så har lägenheten två olika nummer, ett hos lantmäteriet (som svenska staten bestämt) och ett från bostadsrättsföreningen (som förening bestämt) jag sjulle tro att det är nummret om du har 10 siffror.
Det mesta du behöver veta står i länken som någon postade. Om du har namnet på den som bor där nu så kan du googla. De som flyttat på senare tid har numret i sin adress.
Lättast är nog att titta I trappuppgången annars ska föreningen/fastighetsägaren kunna tala om det. Det är dock inga av de siffrorna du har.
Lantmäteriet tyckte jag lät konstigt att fråga.
Okej, tack. Hittade det genom att googla adressen.