Kan en tjej heta
Noa? I Sverige alltså? Andra namn på tapeten är Nishi, Tori, Yuki och Sora, men det känns lite som att de inte skulle funka så bra.
Tankar?
Noa? I Sverige alltså? Andra namn på tapeten är Nishi, Tori, Yuki och Sora, men det känns lite som att de inte skulle funka så bra.
Tankar?
Kan, ja. Men det är stor risk för missförstånd precis som med namn som är stavade på unika sätt.
De som läser/hör Noa kommer utgå från att det är en pojke.
De som hör namnet, men "ser en flicka" kommer säkert anta att det är en Moa.
Kan, ja. Men det är stor risk för missförstånd precis som med namn som är stavade på unika sätt.
De som läser/hör Noa kommer utgå från att det är en pojke.
De som hör namnet, men "ser en flicka" kommer säkert anta att det är en Moa.
Nishi, Tori, Yuki och Sora ja det lät ju svenskt, Noa är ju ok men det andra funkar inte ett dugg..
Nishi, Tori, Yuki och Sora ja det lät ju svenskt, Noa är ju ok men det andra funkar inte ett dugg..
Jag gillar nishi.
Alt Nora istället för noa?
Yuki är fint,betyder snö på japanska eller lycka. Annars gillar jag Sakura betyder körsbärsblomning, eller Neko som betyder katt
Tori funkar alldeles utmärkt i Sverige tycker jag. Yuki tycker jag personligen är jättevackert, men är inte lika säker på hur väl det skulle gå hem bland andra.
Sora är lite njae...beror väl på hur många kids som har spelat Kingdom Hearts och är bekanta med namnet. Annars tror jag det finns en stor risk att det kommer uttalas Soo-ra.
Nishi tycker jag ni ska skippa.
För mig är Noa ett pojknamn. Har hört och sett namnet två gånger senaste veckan, då var det flickor som hette det och jag blev förvirrad, tog ett tag innan jag fattade att de var flickor. Jag har själv ett ovanligt namn och det är jobbigt att alla ska bli förvirrade första gången de hör ens namn, så jag har valt enkla namn till mina barn.
Tankar?