• Flizan30

    Klädsel på konfirmation gäst?

    Nästa månad ska jag på konfirmation och jag får panik när jag iser att jag inte har något passande i garderoben. Det står diskret klädsel och klänning för damer. men jag passar inte i klänning och jag har inga ljuda bycor i garderoben heller. Jag skulle nog behöva köpa nytt men har inte ekonomi till det då jag är student med barn. Jag har heller inga passande skor, så jag får isåfall prioritera att köpa nya skor eller nya kläder. Jag har svarta finabyxor hemma men annars bara svrta eller blå jans. Vad kan man ha på sig och vad för skor tycker ni man kan ha?

  • Svar på tråden Klädsel på konfirmation gäst?
  • Neiti75

    Nån fin tunika och leggings med ballerina till?

    Om tunikan är lite längre kanske ingen tänker på att det inte är en klänning.

    Så länge du inte har bara axlar och knän i kyrkan så. :)

  • Lena

    Svarta finbyxor och en blus blir jättebra. Fånig församling som säger kvinnorna ska ha klänning

  • elyse

    Det är inte så att ekonomin klarar ett par byxor från Stadsmissionen/Myrorna?

  • Christi38

    Vad innebär diskret klädsel? Knepigt formulerat tycker jag och kräva klänning för damer tycker jag känns lite förlegat.

    Vad brukar du ha på vid festligare tillfällen? Blåjeans kan man ju skippa vid ett kyrkobesök kan jag tycks men "finbyxor" och blus? Tunika?

  • Flizan30

    Tack vad bra då kanske det duger med det jag har eller om jag kan se om jag hittar något secondhand.

  • JA77

    Absolut inte leggings! Det är vardag! Tunika är också vardag. En tjusig blus och ett par byxor, högklackat, gör att du ser uppklädd ut. "Diskret" är heller ingen klädkod. 

Svar på tråden Klädsel på konfirmation gäst?