Barnförsäkring länsförsäkringar
Hej!
Har haft en barnförsäkring hos länsförsäkringar från tidigt 90 tal fram tills nu och anmält en sjukdom, då jag har en ersättningsbar diagnos. Tog några månader efter att jag skickat in journaler och sånt att få ett beslut. I beslutet stod det att dom räknar att skadan uppstod 2005, och att min försäkring hos dom började gälla 2006. Det gjorde den inte då jag varit försäkrad långt tidigare. Min far har försäkringen via sin arbetsgivare och dom har kontaktat länsförsäkringar och allt stämmer. Så nu har dom öppnat ärendet igen och vill ha in alla journaler och allt en gång till! Deras medicinska rådgivare ska då kolla allt igen men jag är lite orolig då försäkringen hade ett glapp på sex månader 2008. Det är enda glappet och dom har ju redan beslutat att skadan uppstod 2005, men bör jag vara orolig? Försöker dom hitta ett kryphål eller varför vill dom gå igenom allt igen? Någon som jobbat med försäkringar och har lite mer inblick? Diagnosen brukar alltid ge ersättning för medicinsk invaliditet kanske ska påpekas.