• Anonym ((deprimerad))

Ful på bild...

Varje gång jag ser en bild på mig själv, ser jag gräsligt ful ut. Jag får ångest varje gång någon ska ta bild på mig, för känner inte ens igen mig. Det jag ser på bild är ju inte ens den personen jag ser i spegeln... I spegeln är jag vacker, men på bild något helt annat.

Blir nästan ledsen och deprimerad när jag ser hur ful jag är på bild. Ser jag verkligen ut så? Och om jag nu gör de, hur kan då många säga att jag är vacker? Usch, får ju dåligt självförtroende... Någon annan som känner igen sig? :(

• Svar på tråden Ful på bild...
  • Mikaelayasar

Hellre se vackrare/finare ut i verkligheten än på bild, alla dagar i veckan!

• Anonym ((deprimerad))

Ja såklart... men hur vet man att andra ser mig på samma sätt som Jag gör i spegeln? Jag blir verkligen hemsk på bild. Särskilt som oförberedd, ser till och med sne ut. Nej usch, får så dåligt självförtroende att jag bara vill sjunka ner till jorden :(

• Anonym (Fulast)

Ja, jag vägrar helt enkelt att folk ska ta kort på mig. Finns i princip inga. Gick med på bröllopskorten bara för att allt var fejk. På dom ser jag mänsklig ut i alla fall. Irl är jag så ful så folk stirrar.

• Anonym (Samma)
    Anonym ((deprimerad)) skrev 2017-04-10 23:44:32 följande:

Varje gång jag ser en bild på mig själv, ser jag gräsligt ful ut. Jag får ångest varje gång någon ska ta bild på mig, för känner inte ens igen mig. Det jag ser på bild är ju inte ens den personen jag ser i spegeln... I spegeln är jag vacker, men på bild något helt annat.

Blir nästan ledsen och deprimerad när jag ser hur ful jag är på bild. Ser jag verkligen ut så? Och om jag nu gör de, hur kan då många säga att jag är vacker? Usch, får ju dåligt självförtroende... Någon annan som känner igen sig? :(

Känner igen mig 100%... tänkte just detta senast 20min när jag borstade tänderna.
  • Anonym (Samma)

Känner igen mig 100%... tänkte just detta senast 20min sen ** när jag borstade tänderna.

• Anonym (:))

Jag tror helt enkelt att anledningen till varför du blir "ful" (jag tror egentligen inte att du är ful öht) på bild är för att du spänner dig. Du känner inte dig avslappnad framför kameran.

Testa att ta ett antal selfies hemma själv. Kolla vilka dina bästa vinklar är. Om du inte kan le naturligt på beställning så se bara lite avslappnad ut och kanske dra lite på smilbanden. Du behöver inte visa alla dina tände ri munnen om du inte är bekväm med det. 

När du ser en kamera tänker du högst troligen "åh, nej". och hur bra tror du bilden blir efter det? 

• kusbölehelvete

Jag blir så annorlunda på kort(läs ful) så att inte ens min egen mamma känner igen mig, var med på en gruppbild i tidningen, mamma ringer och frågar "Men, var inte du med på fotograferingen"

• Anonym (strike a pose!)

Tror precis som föregående att du spänner dig på bilder och inte är så som människor upplever dig i verkllgheten. Har haft samma problem och hatar oftast bilder på mig själv som andra tagit men sen kom digitalkameror och mobiler och ändrade allt:) Jag är en född posör och även ansetts som väldigt snygg. Jag började fota mig själv i olika vinklar kläder, frisyrer och gjorde sexiga bilder till mina partners. Och resultatet blev rent ut sagt fantastiskt ibland. Plötsligt såg jag enligt mig själv så mycket bättre ut på bilderna än i verkligheten för att jag släppt alla hämningar och vågade leka framför kameran och då blir man vacker. Alla har något som gnistrar till ibland och är unikt försök hitta det och vänj dig vid hur du ser ut så kommer du känna dig mer självsäker och förstå vad andra ser.

• Anonym (Snyggingen)

Jag blir ful när speciellt min kille tar kort på mig. Folk som sett mig på bild brukar utbrista "wow, du är Mycket vackrare i verkligheten"

Hellre snygg i verkligheten och halvdan på kort. Dom flesta är bra på sina selfies och ser sen ut som alldagliga möss i verkligheten ;)

• Anonym (fia)

Det där är ju olika hur man ser ut på bild. Vissa fotomodeller är riktigt plain i verkligheten men ser grymma ut på bild. Antar det kan vara tvärtom också.

Men håller med om att du förmodligen inte kan posera bara. Det kräver träning. Bemästrar själv nu konsten efter bars sisådär tio år av selfies.

Träna på att fota dig själv. Skicka till din kille eller starta en blogg. Det blir enklare att motivera sig om man har någon att skicka till. Testa olika vinklar, miner, (under)kläder och belysning. Efter ett tag kommer du märka vad som funkar för just dig.

• Spagettimonstret

Jag vet precis vad du menar.
    Så upplevde även jag det för flera år sen - det finns inte många bilder på mig från den tiden.
    Jag har "jobbat" lite på det genom att antingen försöka slappna av när det ska tas bild, eller göra nån sorts min så att det blir en rolig bild snarare än en bild där jag känner att jag borde se bra ut. Sen försöker jag även tänka att jag inte har nån "skyldighet" att se bra ut, jag är faktiskt rätt bra ändå.

• Anonym (Snyggingen)
    Anonym (fia) skrev 2017-04-11 13:38:44 följande:

Det där är ju olika hur man ser ut på bild. Vissa fotomodeller är riktigt plain i verkligheten men ser grymma ut på bild. Antar det kan vara tvärtom också.

.

Det kan det. Jag har flera gånger fått höra "du är det vackraste jag sett". Irl. Av främlingar, klasskompisar osv. På bilder kan jag bli allt från vacker till hemsk.
  • Anonym (Liv)

Såå vanligt..känner precis så .
    Fast känner ful i spegeln också men lite mindre.
    Vet att jag är attraktiv men känslorna funkar inte.

• Aikido

Kan inte säga att jag känner igen mig. Är vacker i verkligheten. Ännu snyggare på bild. Speglar jag mig blir det 10 gånger bättre. Tog en bild på spegelbilden en gång. Då rämnade illusionen.

• Anonym (spegel)

Testa att spegelvända bilderna och se om du ser mer normal ut! Man är ju så van vid att se sig själv spegelvänd så därför kan man tycka att man ser helknasig ut på foto, bara för att det inte stämmer med ens egen idé om hur man ser ut.

• Anonym ((deprimerad))

Skönt att jag inte är ensam om detta... Men måste säga att det är sjukt jobbigt, detta med att vara med på bild. Värsta bilderna är tagna av kompisar eller pojkvän, ser riktigt brutal ut. Ser jag ut så i verkligheten, skulle jag omöjligt få komplimanger. Ser verkligen otroligt rund ut i ansiktet, sminket och ögonbrynen är helt snea och osymmetriska. På selfies är jag istället vacker, men när någon annan tar bild ser jag värre ut än Shrek. Haha, jag gråter inombords...

• Anonym (Snyggingen)
    Anonym ((deprimerad)) skrev 2017-04-11 17:40:03 följande:

Skönt att jag inte är ensam om detta... Men måste säga att det är sjukt jobbigt, detta med att vara med på bild. Värsta bilderna är tagna av kompisar eller pojkvän, ser riktigt brutal ut. Ser jag ut så i verkligheten, skulle jag omöjligt få komplimanger. Ser verkligen otroligt rund ut i ansiktet, sminket och ögonbrynen är helt snea och osymmetriska. På selfies är jag istället vacker, men när någon annan tar bild ser jag värre ut än Shrek. Haha, jag gråter inombords...

Det där hänger på dom också.

Jag lägger bara ut smickrande bilder på kompisar och pojkvän och tom redigerar bilder på andra innan jag lägger ut dom och sen får dom massa komplimanger "Shit vilken bild på dig!!"

I gengäld lägger dom ut dom sämsta på mig. Det har jag sett ibland när dom väljer.
Svar på tråden Ful på bild...