Säga upp mig?
Är mammaledig med min 10 månaders just nu och har blivit gravid igen, bf november. Så jag tänkt vara hemma tills nästa bebis kommer. Och ha lillen hemma med mig för det är ingen idé att skola in honom än. Dom får börja på förskola ihop sen. Men problemet är att jag jobbar i en annan stad och har en restid på ca 1,5h jobbar heltid 08-16 varje dag ibland blir det senare. Men när barnen börjar förskola blir ju detta omöjligt och med tanke på restiden så spelar det ingen roll om jag går ner i tid. Det blir ändå för många timmar för så små barn på förskolan. Så jag tänker att jag kanske borde säga upp mig.. som jag sa jobbar jag heltid och har en lön på 24 000kr i månaden. Vi håller på att spara för att köpa hus, om jag byter till ett deltids jobb med mindre betalt kan det då göra att vi inte får låna lika mycket från banken?? Även om vi sparat ihop insatsen själva. Och vad ligger föräldrapenningen på om man är arbetslös?
Det är inget alternativ för pappan att byta tider på jobbet, han är högt uppsatt i sitt yrke och det har jag vetat länge och får leva med.