• emphz

    Ovitrelle - symtom hur länge?

    Hej!

    Har pcos och alltså ingen egen mens eller ägglossning.

    Den 23-27 mars åt jag min första letrozol kur och i måndags förra veckan, 8 dagar sen tog Ovitrelle. Jag har fortfarande så himla ont i brösten, speciellt i bröstvårtorna.

    Hur har ni andra reagerat på Ovitrelle? När slutade era bröst ömma om ni hade det?

    Mvh

  • Svar på tråden Ovitrelle - symtom hur länge?
  • fanola

    Jag gjorde 3 st insemineringar och fick ordentliga biverkningar av ovitrelle! Första insemineringen var jag helt säker på att jag var gravid men icke! Har lärt mig att inte luras av ovitrellen..

    Kommer inte ihåg exakt hur länge jag kände men några dagar iaf..

  • Anonym (tintin)
    emphz skrev 2017-04-11 11:45:34 följande:

    Hej!

    Har pcos och alltså ingen egen mens eller ägglossning.

    Den 23-27 mars åt jag min första letrozol kur och i måndags förra veckan, 8 dagar sen tog Ovitrelle. Jag har fortfarande så himla ont i brösten, speciellt i bröstvårtorna.

    Hur har ni andra reagerat på Ovitrelle? När slutade era bröst ömma om ni hade det?

    Mvh


    har också pcos o fick testa både letrozol o gonal-f tillsammans med ovitrelle. Även vid IVFen använde jag ovitrelle. Fick inga symtom på ovitrelle (inte som jag tänkte på iallafall), men varje gång jag fick ägglossning (även de få ägglossningar jag fått utan stimulering sen pcosen började bråka) har jag haft superont i brösten.. vanligt mellan äl-bim.
    När jag sen blev gravid med hjälp av IVF hade jag också ruggigt ont i början, var svårt att ha på kläder o ens duscha ;o även då typ började det typ dagen efter äggplock (som räknas som ägglossning). Så jag har kopplat ihop bröstsmärtan med ägglossningen. 

    För mig har ovitrellen gått ur kroppen på 6-10 dagar. Testat med hcg-test efter för att veta när den gått ur, så jag kunnat veta om eventuellt positivt test är på riktigt o inte pga ovitrellen :) 
  • alade

    Jag får ont i bröstvårtorna varje månad, från äl till mens. Samma under ivf, men jag fick det dagen före ovitrelle-sprutan...

  • Tino

    Jag kände ingen skillnad jämfört med vanlig cykel. Ibland i vanlig cykel har jag ont i brösten jättelänge, ibland bara någon dag, ibland inte alls. Ibland stora bröst, ibland inte. Vid IVF hade jag ömma bröst ända till några dagar efter blödningen som kom 10 dagar efter äggplock.

  • Wonderfluff

    om man får ont i bröstvårtorna en vecka efter ovitrellesprutan, och får svagt streck på gravtest 12 dar efter sprutan, kan det fortfarande va pga ovitrelle? Vad tror ni?

Svar på tråden Ovitrelle - symtom hur länge?