• heffaklumpen89

Extremt trött igen v 23

Är det normal att tröttheten kommer tillbaka såhär i mitten av graviditeten? Är i v 23 nu och senaste dagarna måste jag sova middag för att orka med en hel dag. Är det normalt tro?

Har ätit järntabletter sen v 20 så borde inte bero på järnet iaf.

• Svar på tråden Extremt trött igen v 23
  • Bimbim79
    heffaklumpen89 skrev 2017-04-11 14:54:22 följande:

Är det normal att tröttheten kommer tillbaka såhär i mitten av graviditeten? Är i v 23 nu och senaste dagarna måste jag sova middag för att orka med en hel dag. Är det normalt tro?

Har ätit järntabletter sen v 20 så borde inte bero på järnet iaf.

Samma här, men trots jätntabletter har blodvärdet dalat från 130 till 116 :( så kan nog vara ditt hb ändå?
  • heffaklumpen89

Jasså? Trodde inte det gjorde det när man åt tabletter. Ska till bm nästa vecka så får väl se då:)

• Linneisen

Jo det kan absolut dala även om man äter järntabletter, jag misstänker att mitt har gjort det. Är i vecka 30, ska till bm på torsdag och bland annat ta järnvärdet, så kan återkomma då om det har sänkts. Har också varit mer trött på sistone. Går du upp tidigt? Om jag inte sover tillräckligt så måste jag också sova middag.

• Lynxsa

Mitt hb låg på 101 förra veckan trots järntabletter. Det var bara att öka dosen. Känner mig faktiskt piggare!! Är i v26+0 idag

Svar på tråden Extremt trött igen v 23