Oense om förskoleplats
Har djupa funderingar gällandet av val av förskoleplats för barnet. Jag och exet kommer inte överens, vi har varannan vecka och försöker hitta en bra lösning för att barnet ska få det bra.
Jag vill att barnet ska få nära till skola och barnen runtomkring samt att bussförbindelser saknas där jag bor och om man då väljer att gå på skolan i närliggande område då kan både jag och fadern bruka skolskjuts när det är dags att börja skolan.
Pappan var helt med på detta tills hans flickvän la sig i och menade på att en förskoleplats i samma område som hennes barn sedan tidigare underlättar hämtningar och lämningar för hennes/deras del. Denna förskola ligger då inte där de faktiskt bor så skolskjuts till och från hemmen stryks och det tycker jag är synd för det kommer resultera i längre tider på fritids i framtiden.
Jag har förståelse för alla inblandade parter men jag tycker utgången blir sämre för vårt barn som inte får möjlighet att knyta an till några av barnen i nått av sina närområden. Barnet är 4 år gammal.
Hur går man tillväga?