När kassörskan vill titta i väskan...
Det var andra gången idag som jag någonsin har ombetts om att uppvisa min väska i en butik när jag kommit fram till kassan. Liksom förra gången, som skedde i samma butik och förmodligen samma kassör, så uppvisade jag min väska utan protester och gick därifrån undrandes varför. Trodde hon att jag stulit något?
Jag har väldigt ofta ett par frukter i väskan och kanske något annat också, typ tuggummi eller liknande och det jag undrar mest över är om det skulle bli problem om jag blev ombedd att visa innehållet i min väska och kassörskan skulle se att jag hade t ex ett äpple där som jag tagit med mig hemifrån och inte hade kvitto för? Vad i hela friden kan jag göra i en sån situation?
Jag brukar handla på vägen hem efter skolan så har liksom alltid väskan med mig till affären och eventuellt överblivna frukter mm där i som jag hade tänkt äta under dagen om jag blev hungrig. Äpplet jag stoppade ner i väskan i morse åt jag lyckligtvis upp på en av rasterna så jag slapp bli påkommen med att ha frukt i väskan som tur var.
Tips? Råd? Erfarenheter?