• Anonym (Orolig)

Är det nya testet svagare?

Hej

Tog bild 1 i måndags

Bild 2 idag.

Det är skillnad på ljuset när bilderna tagits men tycker att 2 ser ljusare ut?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Är det nya testet svagare?
  • Långbenopluto

Hur starkt det är beror på kvaliten på testet, inte om du har missfall på gång!

Men varför tar du nytt test om du har ett pos test redan??

• Anonym (Orolig)

För att se om hcg ökar.

• Långbenopluto
    Anonym (Orolig) skrev 2017-04-12 06:22:07 följande:
    För att se om hcg ökar.
    Det kan du bara se på blodprov.
  • Anonym (Orolig)

Är glad att du försöker lugna mig. Men att hcg utsöndras gör att strecket på gravtest blir starkare ju mer hcg man har..:(

• Anonym (Sluta testa om)

Det beror ju på hur mycket du druckit, hur länge sen du kissade senast, hur mkt pigment det är i stickan etc och sen kan väl nyansen ändras på teststickan när man sparar det efter genomfört test? Gravtest är inte ett dugg till för såna jämförelser, de säger bara om det finns hcg eller ej. Ja eller nej.

Har du fått tydligt pos och en vecka senare är det helt eller nästan neg är det klart att man kan tolka det som ett tecken på att något eventuellt är konstigt, men varför ens testa fler gånger? Det är inget bra sätt att mäta om det går bra eller inte där inne.

• EpicNurse
    Anonym (Orolig) skrev 2017-04-12 06:36:44 följande:

Är glad att du försöker lugna mig. Men att hcg utsöndras gör att strecket på gravtest blir starkare ju mer hcg man har..:(

Absolut inte sant. Denna gången blev mina tester inte starkare än så här och sen blev dom svagare. Detta var i typ v 5.

Ibland kan man följa en stegring men absolut inte alltid. Och testerna är gjorda för att användas på det sättet.

Är för övrigt i v 22 nu med en sprallig bebis.
  • Anonym (Orolig)

Tack för svar epicnurse.

Jag ska avslöja bebis för mamma i helgen och ville vara på den säkra sidan. När det inte blev starkare imorse fick jag panik och blev jätteorolig.

Får bara hålla tummarna att allt är som det ska!

• EpicNurse
    Anonym (Orolig) skrev 2017-04-12 08:05:26 följande:

Tack för svar epicnurse.

Jag ska avslöja bebis för mamma i helgen och ville vara på den säkra sidan. När det inte blev starkare imorse fick jag panik och blev jätteorolig.

Man ser ju dessutom att även kontrollstrecket på test nr 2 är klenare än på test nr 1 :). Så det är säkert tillverkningen som gör att det är svagare.

Ta ett nytt på fredag om du absolut vill se att det blir starkare streck, annars kanske ett digitalt med veckoindikator? :) men bli inte förtvivlad om det visar lika starkt streck fortfarande!

Lycka till!
  • Anonym (Orolig)

Tack! Ska göra det :) <3

• Anonym (.)
    Anonym (Orolig) skrev 2017-04-12 08:05:26 följande:

Tack för svar epicnurse.

Det är ändå ingen garanti för ett levande foster! Hcg finns kvar i flera veckor efter ett missfall. 
  • EpicNurse
    Anonym (.) skrev 2017-04-12 09:17:00 följande:

Det är ändå ingen garanti för ett levande foster! Hcg finns kvar i flera veckor efter ett missfall. 

I know. ;)

Det finns inga garantier för att fostret lever. Inte ultraljud heller för fostret kan dö en minut efter ultraljudet.
  • Anonym (.)
    EpicNurse skrev 2017-04-12 08:15:58 följande:
    Man ser ju dessutom att även kontrollstrecket på test nr 2 är klenare än på test nr 1 :). Så det är säkert tillverkningen som gör att det är svagare.

Ta ett nytt på fredag om du absolut vill se att det blir starkare streck, annars kanske ett digitalt med veckoindikator? :) men bli inte förtvivlad om det visar lika starkt streck fortfarande!

Lycka till!
    Jag föreslår istället: SLUTA TESTA!! Det spelar ju ingen roll! Du kastar pengar i sjön! Du är gravid nu, försök att landa i det. 
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (.) skrev 2017-04-12 09:31:02 följande:

Jag föreslår istället: SLUTA TESTA!! Det spelar ju ingen roll! Du kastar pengar i sjön! Du är gravid nu, försök att landa i det. 

Jag ska. Jag ville bara testa inför berättandet.
Svar på tråden Är det nya testet svagare?