Efter RS-virus
Hej
Min dotter som är född i december åkte på RS för två månader sen. Var på värdecentralen, BVC och jourcentral 6 ggr på 4 dagar innan de tillslut tyckte hon blev så pass dålig att vi blev skickade i ambulans till sjukhuset. Vi kom ändå lindrigt undan och hon klara sig helt ok utan syrgasen och adrenalin redan dagen efter och vi kunde åka hem igen. Efter det blev det en tur till jouren och akuten för adrenalin men sen blev det mycket bättre.
Ni som haft barn med RS, hur länge höll slemmigheten i sig efteråt? Det har gått ca 2 månader nu och vi får fortfarande hjälpa henne på natten/morgonen då hon är helt täppt i näsan. Vi måste oftast använda både koksalt och snorsug för att få ut snoret som korkar igen. Sitter som berget. Hennes säng är alltid upphöjd i huvudändan.
Jag oroar ju mig att det kan vara något annat som jag missar. Typ allergi eller annan sjukdom. Har vart hos läkaren med henne men då är hon ju oftast ok i andningen och hon har en väldigt pigg blick typ jämt (hon var lurig på det sättet sa de på sjukhuset) så de tycker inte jag ska oroa mig. Själv tycker jag att hon blivit mer irriterad den senaste tiden och producerar mycket saliv som hon sätter i halsen till och från på dagen.
Vet att vi kommit väldigt lindrigt undan vårt RS och de finns de barn som får väldigt jobbiga komplikationer efteråt. Men finns det någon som fått liknande problem som vi som kan ge mig lite sinnesro?
Tack på förhand!