• Vanillapuff

Hur berättade ni för pappan att ni var gravida?

Jag undrar hur ni berättade/tänker berätta för pappan och familjen att ni är va gravida? :D

Jag har inte plussat än, ska testa i helgen men har redan lite planer på hur jag ska berätta när jag plussar!

Då pappan jobbar i kassan i en mataffär tänkte jag gå dit och plocka på mig en massa baby saker, nappar, blöjor etc och handla det av honom i kassan och se om han förstår vad som pågår :D

Till familjen tänkte jag bjuda på lunch/middag och ge de varsit litet paket på tallriken med nappar/haklappar i med inskrivna namn på. Som mormor, morfar, gudmor och gudfar.

Hur berättade ni om det lilla miraklet i magen? :D

• Svar på tråden Hur berättade ni för pappan att ni var gravida?
  • fjanten

Jag sa att jag är gravid.

• Linnis92

Han var hemma när jag tog testet, vi hade redan starka misstankar då min mens var 5 dagar sen. Så vi gjorde det tillsammans.

För familjerna berättade vi per telefon, då vi har 20-50 mil att besöka.

• JA77

Bara att testet varit positivt, inget annat. Grät nån skvätt med första barnet. 

Jag fattar inte varför man ska göra en så stor grej av det när man berättar. Jag är skulle inte slå in en massa paket till närstående och hålla på, när man inte ens vet om det blir något barn. Jag är rätt krass. 

• stina 86

Jag plussade två veckor innan julafton så jag slog in testet i en julklapp och sa att jag hade köpt en tidig julklapp åt honom. Han anade inget alls????

• Vanillapuff

Jag älskar för den delen att "överraska" speciellt när dom inte har en aning ens om att vi försöker men det är ju olika för alla! :)

Jag vet att min familj längtar jätte mycket efter barnbarn/barnbarns barn så tycker det ska bli roligt att få överraska dom med ett plus! Min mammas farfar kommer säkerligen börja gråta glädjetårar över att han får hinna var med på det, det brukar han göra vid stora saker. Jag tycker det är en fin grej att göra iallafall för dom närmsta. :)

• Vanillapuff
    stina 86 skrev 2017-04-12 09:18:07 följande:

Jag plussade två veckor innan julafton så jag slog in testet i en julklapp och sa att jag hade köpt en tidig julklapp åt honom. Han anade inget alls????

Åh vad kul! Perfekta julklappen ju! :)
  • Vanillapuff
    JA77 skrev 2017-04-12 09:14:10 följande:

Bara att testet varit positivt, inget annat. Grät nån skvätt med första barnet. 

Jag fattar inte varför man ska göra en så stor grej av det när man berättar. Jag är skulle inte slå in en massa paket till närstående och hålla på, när man inte ens vet om det blir något barn. Jag är rätt krass. 

Jag hade ju inte tänkt att berätta det innan jag vet att det blir något barn! Xd
    För killen berättar jag när jag får plusset och familjen blir någon gång efter vecka 12 :)
  • MartingaleFootprints

Vi gjorde gravtestet tillsammans, det känns rätt för oss då vi hela tiden känt att vi är lika inblandade båda två så det skulle kännas fel för oss om jag testade själv. Så han såg direkt på testet. :D

• fjanten
    Vanillapuff skrev 2017-04-12 09:42:29 följande:

Jag hade ju inte tänkt att berätta det innan jag vet att det blir något barn! Xd

För killen berättar jag när jag får plusset och familjen blir någon gång efter vecka 12 :)

Jag tror att hon menade att fostret kan dö i magen, så hon kände inte för att ge bort typ nappar som det står "mormor" på, eftersom risken blir att mormor inte blir mormor, så att säga. Riktigt så krass är väl inte jag personligen, och mina foster har ju blivit till två friska barn. Alla ser ju olika på det hela
Svar på tråden Hur berättade ni för pappan att ni var gravida?