• Karpet

Finns det några goda alkoholfria viner?

Jag älskar rött vin till maten och undrar om det finns några goda smakrika alkoholfria viner på systembolaget i Sverige eller smakar alla bara som en blek jämförelse till vanligt vin?

Jag dricker bara vatten eller vin till mat och det är inte all mat jag vill dricka vatten till. Läsk tycker jag inte om till mat, inte heller fruktjuicer, så jag behöver alla tips jag kan få om viner.

• Svar på tråden Finns det några goda alkoholfria viner?
  • Snova

Har alltid hört att de röda smakar skit. Testade dock ett på ett bröllop igår, tog bara en miniklunk men sååå illa var det ej (kanske värre om man dricker mer ). Det hette "Fre", testa! Kan ej kosta mkt iaf.

Annars kan jag rekommendera vitt, "Billabong". Torrt, mousserande, supergott faktsitk!

• 82an
    Jag drack Carl Jung Boussenberg (osäker på stavning) vitt mouserande när jag var gravid och tyckte det var rätt smaskigt Räcka ut tungan Dricker det fortfarande ibland
    Kan även tippsa om alcoholfritt öl som heter Jever Fun (om du gillar öl)
  • Haley

Haha...köpte jordgubbsvin till nyår och det smakade saft! Det var den dyraste saften jag druckit. Dessutom påminde den inte ett dugg om vin. Jag som var så sugen...

• Karpet

Tack så mycket för era tips. Ska nog prova att gå till systemet nu när jag kommer till Sverige och se vad de har. De kanske t o m kan rekommendera något.

• kurrekvist

jepp...pushar för Carl Jungs vita torra mousserande.... Jag som älskar bubbel i vanliga fall tycker verkligen att det är ett schyst alkofritt alternativ.

• TvåM

Jag testade det vita Fre och det var helt okej.
    Annars gillar jag mest rödvin men det som jag smakade, kommer tyvärr inte ihåg vad det hette, smakade bara vinbärssaft. Som Haley skrev; den dyraste saft jag druckit!

• Stockholmstösen

Smakade ett gott alkoholfritt rött som heter Ariel - som tvättmedlet.
    Det var jättegott , rekommenderas. Inte precis som vanligt rödvin,
    men gott.

• pemi

Jag gillar vita Free, det röda Free var lite väl mycket "saft" i min smak.

pemi

• clt78

Jag drack faktiskt ett alkoholfritt rött vin i lördags, Inglenook St Regis Cabernet Sauvignon (nr 1931), det var gott. Det smakar vin, fast eftersmaken är lite som saft, men absolut värt att prova..

• Kajak

Den jag drack heter Ariel (Cabernet Sauvignon)
    Den smakar ok.
    Inte lika underbar som min favvo vin nää men ok ändå.

Jag fick en tips på rött vin som heter Ame någonting men det verkar som det inte finns kvar?? har kollat i hemsidan men hittade inte...

Så jag ska prata med personen som gav mig tips.

Vitt vin vet jag ingenting om! Tycker bäst om rött vin!

Svar på tråden Finns det några goda alkoholfria viner?