• Tihi

    Vad har du köpt för vår/sommarkläder?

    Berätta, klipp in bilder eller länka till vad du har köpt för nya kläder till våren och sommaren. Skor är också av intresse. Jag behöver inspiration!

  • Svar på tråden Vad har du köpt för vår/sommarkläder?
  • AniieeHär

    Jag köpte en tröja på teespring förra veckan. Gills det? Foten i munnen

    Men, ja, här är det också aktuellt att uppdatera garderoben, både för mig och för ugan. Nu i påsk när vi är lediga ska vi titta runt online på standardställen vi har. Jag är ungefär 0 modeintresserad, men som tur är är ugan lite lagom intresserad i alla fall.


    Mammor är ju hjältar som jobbar i det tysta
  • Tihi
    Hans28 skrev 2017-04-12 19:46:50 följande:
    Anar att du är tjej? Gillar Preppy. Shorts, pikéer, skor (sneakers,sandaler).
    Och jag anar att du är en kille? Preppy är snyggt på män.
    AniieeHär skrev 2017-04-12 20:24:00 följande:
    Jag köpte en tröja på teespring förra veckan. Gills det? Foten i munnen

    Men, ja, här är det också aktuellt att uppdatera garderoben, både för mig och för ugan. Nu i påsk när vi är lediga ska vi titta runt online på standardställen vi har. Jag är ungefär 0 modeintresserad, men som tur är är ugan lite lagom intresserad i alla fall.
    Allt räknas. Föredrar du att handla på nätet? Eller kollar du där först innan du går till butik?

  • Hans28

    Jo det stämmer jag är en kille.

    Du ville ha tips på saker att köpa inför sommaren?

  • Domesticgoddess

    Jag har köpt en klänning med liten kofta från Ilse Jacobsen



    Pikéklänning från Gant



    Kjol i silkesaktigt material från Selected Femme



    Och en knallblå klänning från Ralph Lauren som är tänkt mer som gå-ut än jobbklänning



    Har ålagt mig själv med shoppingförbud vad gäller skor då jag har MÅNGA men gjorde ett litet undantag för ett par sandaler från Clarks;

  • Domesticgoddess

    Är på jakt efter en jeansjacka men har inte hittat någon bra...blir jätteglad om någon har tips på en sådan? Jag vill att den ska vara lite elastisk, gärna insvängd. Mitt problem är att jag är mullig (strlk 42-44) och har gigantiska bröst. En icke-elastisk jacka får därför vara i storlek 48-50 för att jag ska kunna knäppa den över bysten vilket får resten av mig att se mycket större och mer oformlig ut än vad jag är:/

  • Domesticgoddess

    Är på jakt efter en jeansjacka men har inte hittat någon bra...blir jätteglad om någon har tips på en sådan? Jag vill att den ska vara lite elastisk, gärna insvängd. Mitt problem är att jag är mullig (strlk 42-44) och har gigantiska bröst. En icke-elastisk jacka får därför vara i storlek 48-50 för att jag ska kunna knäppa den över bysten vilket får resten av mig att se mycket större och mer oformlig ut än vad jag är:/

  • Scoops

    Ett par stilrena seglarskor i mörkt läder och vita shorts av något slag är snyggt på båda könen! Jag älskar sommarmode som är klassiskt.

    En rödrandig skjorta eller T-shirt till jeansshorts och så?

    Jag blir väldigt lätt för varm så jag köper typ bara linne, side och träfibrer sommartid (visvose, modal osv)

  • Scoops

    Två av mina favoritsommar-set.

    Hatten är från Benneton, jeansen fån Kappahl (fast jag har klippt av dem vid vaden), toppen ny från Lexington och sandalerna från Timberland.

    Den rosa blusen är från kappahl och kjolen från Lindex. Älskar deras märken Hampton Republic och Holly and Whyte.

  • Scoops
    Domesticgoddess skrev 2017-04-16 14:38:40 följande:

    Är på jakt efter en jeansjacka men har inte hittat någon bra...blir jätteglad om någon har tips på en sådan? Jag vill att den ska vara lite elastisk, gärna insvängd. Mitt problem är att jag är mullig (strlk 42-44) och har gigantiska bröst. En icke-elastisk jacka får därför vara i storlek 48-50 för att jag ska kunna knäppa den över bysten vilket får resten av mig att se mycket större och mer oformlig ut än vad jag är:/


    Kolla märket Dorothy Perkins, jag älskar deras jeansjackor. Köpte en helt galet följsam, skön och vit därifrån förra året. Då hade de dem via Zalando.
  • Domesticgoddess
    Scoops skrev 2017-04-16 14:50:16 följande:

    Kolla märket Dorothy Perkins, jag älskar deras jeansjackor. Köpte en helt galet följsam, skön och vit därifrån förra året. Då hade de dem via Zalando.


    TACK! Ska genast kolla:)
  • Scoops
    Tihi skrev 2017-04-18 17:03:36 följande:

    Vad mycket fint ni har köpt! Skrattande

    Scoops varifrån är den svart/vitrandiga tröjan?


    Tack! Den är från Lexington! Älskar deras blusar i viscos, i den slipper jag svettas bort sommartid Glad
  • Tihi
    Scoops skrev 2017-04-19 11:44:52 följande:
    Tack! Den är från Lexington! Älskar deras blusar i viscos, i den slipper jag svettas bort sommartid Glad
    Inte undra på att jag gillade den för jag gillar Lexingtons kläder. Skrattande
Svar på tråden Vad har du köpt för vår/sommarkläder?