• Anonym (Br)

Ackordsuppgörelser med Inkasso

Ni som lyckats med detta,

Hur mycket prutade ni? Avtalade ni bort räntan?

Alla råd tas tacksamt emot :)

• Svar på tråden Ackordsuppgörelser med Inkasso
  • Anonym (Skuldfri)

Jag hade lånelöfte från en släkting. Jag räknade ut varje skulds andel av total skuld. Sedan erbjöd jag samma andel av mitt lånelöfte. Dvs i mitt fall handlade det om en engångssumma. Alla bolag accepterade det och jag betalade ca 1/3 av total skuld. Mina skulder var mycket gamla (10 år eller mer).

• Anonym (...)
    Anonym (Skuldfri) skrev 2017-04-14 10:12:04 följande:

Jag hade lånelöfte från en släkting. Jag räknade ut varje skulds andel av total skuld. Sedan erbjöd jag samma andel av mitt lånelöfte. Dvs i mitt fall handlade det om en engångssumma. Alla bolag accepterade det och jag betalade ca 1/3 av total skuld. Mina skulder var mycket gamla (10 år eller mer).

Har gjort flera. Ingen har nekat. Har tänkt ut en summa i förväg ja va bereddoch betala och erbjöd det.

Hos Intrum hade jag 23000 och erbjöd 15000.

Alektum 30000 erbjöd 20000.

Nåt annat hade jag 97000 och erbjöd 70000.

En enda gick inte med på summan.
  • Anonym (mera)
    Anonym (...) skrev 2017-04-14 10:30:54 följande:
    Har gjort flera. Ingen har nekat. Har tänkt ut en summa i förväg ja va bereddoch betala och erbjöd det.

Hos Intrum hade jag 23000 och erbjöd 15000.

Alektum 30000 erbjöd 20000.

Nåt annat hade jag 97000 och erbjöd 70000.

En enda gick inte med på summan.
    Jag tror att du hade kunnat komma ännu billigare undan.

Jag gjorde själv flera ackordsuppgörelser för några år sedan och det var gamla skulder dvs på de flesta var räntan den större delen av skulderna. 

Utan att jag själv erbjöd någon summa utan bara frågade efter en ackordsuppgörelse så var det t ex en som strök räntan vilket innebar att jag betalade 10.000 kr av en skuld som var på 52.000. En annan betalade jag 32.000 på som var på ca 70.000.

Jag hade heller ingen som sa nej.
  • Anonym (...)

Det va bara några exempel. Sergel hade jag 52000 och betalade 22000. Den va äldre. De andra va knte så gamla så räntan va inte hög.

Svar på tråden Ackordsuppgörelser med Inkasso