• Anonym (Ledsen mamma)

när allt går lite för långt...

Börjar med att jag inte vill ha några påhopp eller nåt. Mår dåligt bog som jag gör.

I lördags berättade min sambos kompis att sambon tagit kokain sist som festade.
    Sambon har missbrukat amfetamin i yngre dagar vilket gjorde mig rädd och ledsen för våra barn.
    Jag agerade fel och ringde upp hans mamma och grät. Försökte komma fram till vad vi skulle göra innan vi agerade då vi ville ha mer på fötterna.
    Efter samtalet svek svärmor mig och berättade för min sambo vilket resulterade i att han blev förbannad och slängde ut mig och dottern på gatan i all hast.

Fick akut ringa socjouren och berätta allt då jag behövde akut hjälp.
    Nu sitter vi i sitsen då soc utreder oss allihopa.. även min sambos sons mamma. Allt är kaos och jag är så ledsen över att allt gick såhär långt.
    Vet inte längre vad jag ska ta mig till...

• Svar på tråden när allt går lite för långt...
  • Carambolan

Den enda som har gått för långt här är din sambo som valde att ta kokain. Istället för att ta ansvar för sina handlingar sätter han sedan dig och ditt barn på gatan.

Jag hoppas att du och ditt barn kan få bra hjälp av soc och att ni snart kommer på fötter.

• Anonym (aa)

Du ska inte vara leden att det gått så långt. Det är bara bra, du och barnet ska inte vara i det där. Att ni skaffat barn är mig en gåta (med hans bakgrund) men nu är det som det är. Att han blir arg och slänger ut dig när HAN har knarkat är ju helt galet! 
    Var nu stark, försök ta hjälp av andra människor och lita inte på hans mamma igen. 

• Anonym (A)

Det är ju inte kul... tur att det är kokain och inte något knark som läkaren, skrivit ut..

• Anonym (Trust the Destiny)

Tycker inte att du gjorde fel. Du var rädd och du pratade med den som borde ha förstått dig. Det var jans val att bpde ta drogen och därefter slänga ut både dig o dottern! O det kanske var lika bra .. För nu kan ni börja om på nytt istället för att sitta fast i en läskig tillvaro! Se det posetiva, du fick med dig din dotter och ni har ni chansen att börja om på egna villkor! Det är inte du som har gjort fel, det är dom (svärmor) o ditt nu x som förlorade ett barn och barnbarn. Du har det viktigaste kvar och kan skapa er eran egen framtid där du kan göra allt för din dotter nu!

Sluta anklaga dig själv.. Det var inte du som gjorde fel. Och inte din dotter. Men ni har nu fått en mycket bättre chans till att finna era agna önskningar och drömmar och förverkliga dom!!

Gå inte tillbaka. Gör det inte bara!

• Anonym (SorryBurNotSorry)

Jag har varit med om liknande situation och under tiden jag var hos soc på utredning med min ettåriga dotter så hade jag varken telefon eller kontakt med omvärlden! Lite skumt att du sitter och skriver om händelsen när du befinner dig hos soc!

• Anonym (Man)
    Anonym (SorryBurNotSorry) skrev 2017-04-12 21:23:08 följande:

Jag har varit med om liknande situation och under tiden jag var hos soc på utredning med min ettåriga dotter så hade jag varken telefon eller kontakt med omvärlden! Lite skumt att du sitter och skriver om händelsen när du befinner dig hos soc!

Men tror du att alla utredningar via soc innebär att man skär av en person helt from omvärlden 24/7? Inte min upplevelse. Hon kanske var hos soc igår...
  • Anonym (Harry Hoppe)

Tycker inte att svärmor svek dig. Klart att hon inte håller hemlisar för sin egen son.

Däremot tyder hans reaktion på att han har ett drogproblem. Det finns inget som gör missbrukare så arga som när man börjar berätta om mussbruket.

• Anonym (Konrad)
    Anonym (Man) skrev 2017-04-12 21:27:09 följande:
    Men tror du att alla utredningar via soc innebär att man skär av en person helt from omvärlden 24/7? Inte min upplevelse. Hon kanske var hos soc igår...
    Precis. De flesta utredningar innebär INTE att man blir totalt isolerad från omvärlden. 

- Till dig ts vill jag säga att du har handlat helt rätt. Nu får du fokusera på att hitta en ny bostad till dig och dottern, och vara glad att du kommit ifrån din sambo som helt klart har problem med droger. Fortfarande. Och samarbetar du bara med soc så ska du se att dottern kommer att få stanna hos dig. 

Och vad du gör: Flytta inte tillbaka till sambon, även om han ångrar att han kastade ut dig och dottern. Din dotter förtjänar bättre än att växa upp med en missbrukande pappa. Dessutom riskerar du att bli av med din dotter om soc ser att du låter henne växa upp i en sådan miljö. 
  • Anonym (Konrad)
    Anonym (Man) skrev 2017-04-12 21:27:09 följande:
    Precis. De flesta utredningar innebär INTE att man blir totalt isolerad från omvärlden. 

- Till dig ts vill jag säga att du har handlat helt rätt. Nu får du fokusera på att hitta en ny bostad till dig och dottern, och vara glad att du kommit ifrån din sambo som helt klart har problem med droger. Fortfarande. Och samarbetar du bara med soc så ska du se att dottern kommer att få stanna hos dig. 

Och vad du gör: Flytta inte tillbaka till sambon, även om han ångrar att han kastade ut dig och dottern. Din dotter förtjänar bättre än att växa upp med en missbrukande pappa. Dessutom riskerar du att bli av med din dotter om soc ser att du låter henne växa upp i en sådan miljö. 
  • Anonym (disa)

Och varför kontaktade du soc om du inte ville bli utredd? Det logiska alternativet skulle ju varit att checka in på hotell eller nån kompis.

Svar på tråden när allt går lite för långt...