• hejlina

Slempropp + mensvärk = ???

Hejj!
    Jag är gravid i vecka 41 (40+5) Igår eftermiddag så släppte en liten bit av slemproppen och idag lite till!! (inget blod osv, utan bara genomskinligt) Nu har jag börjat få lite molvärk/mensvärk i nedre delen av magen i samband med mina sammandragningar - som hittills alltid har varit smärtfria! 
    Jag är bara såååå nyfiken, kan det vara så att förlossningen är nära, eller kan man gå runt så här hur länge som helst? (har ju inte så långt kvar ändå, men börjar bli så SJUKT less!) 
    Hur långt efter att slemmis släppt har era förlossningar dragit igång? och vad tror ni, kan det vara ett tecken på att det är nära nu med tanke på mensvärken/molvärken? 

Berätta, vill veta ALLT! :D 

• Svar på tråden Slempropp + mensvärk = ???
  • EpicNurse

För mig gick vattnet, sen någon timme efter det fick jag mensvärk och sen sammandragningar som snabbt gjorde mer och mer ont. Slemproppen hade gått ett par dagar tidigare.

Tror helt klart att det är på gång :) Spännande!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • hejlina
    EpicNurse skrev 2017-04-12 20:03:50 följande:

För mig gick vattnet, sen någon timme efter det fick jag mensvärk och sen sammandragningar som snabbt gjorde mer och mer ont. Slemproppen hade gått ett par dagar tidigare.

Tror helt klart att det är på gång :) Spännande!

Åh! vad spännande, då ska jag hålla tummarna att allt drar igång inom de närmsta dagarna, gaaah! SÅ pirrigt! :D
  • Anonym (J)

För mig släppte slemproppen 3 veckor innan vattnet gick med ena och andra gången släppte den samtidigt som vattnet gick. Värkar började 1-2 dygn senare som lite svag mensvärk först. Men eftersom du är så långt gången så tror jag att det är på gång för dig nu! :) Lycka till!

• Anonym (Mcnxnx)

För Mig började det visserligen med värkar klockan 19 på kvällen. Klockan 22 kom slemproppen, och hon föddes 12:41 på dagen därpå. Och då var det lite drygt 14 timmar efter slemproppen.

• Anonym (Sandra)

Min slempropp gick typ några timmar innan jag åkte in till förlossningen, var öppen 10 cm när jag kom in :)

Svar på tråden Slempropp + mensvärk = ???