• Jag är

Utträde ur Livs fackförbund

Hur lång uppsägningstid har dom och hur lång tid tar det innan någon kontaktar mig?

Har fått påminna ett ombud 2 ggr som skulle på minnas hen som skulle kontakta mig.

Kan jag skriva eget papper på utträde för att påskynda?

Det har gått 3 veckor nu. Gå med gick fort men utträde verkar vara en bökig process!

• Svar på tråden Utträde ur Livs fackförbund
  • Monchichier

Varför skulle någon kontakta dig? Det är väl bara att inte betala fakturan så är du ute.

• Monchichier
    Jag är skrev 2017-04-13 15:24:14 följande:

Nja är nå inte så bara.. Har på autogiro dessutom.

Så avsluta autogirot bara.
  • Aniiee

Ska du byta fackförbund, eller bara går ur? Om du ska byta så hjälper det nya förbundet dig med det.

Om du bara ska gå ur så skriv ett brev. Skriv vem du är, att du går ur förbundet den X/XX XXXX, stänger av autogirot och önskar bekräftelse inklusive ev faktura på resterande medlemsavgift inom 2 veckor. Datum och underskrift.

Spara en kopia.

Ordningen återställd
  • Aniiee
    Monchichier skrev 2017-04-13 12:57:03 följande:

Varför skulle någon kontakta dig? Det är väl bara att inte betala fakturan så är du ute.

Monchichier skrev 2017-04-13 15:29:15 följande:
    Så avsluta autogirot bara.
    Och få en trevlig lite skuld också? Låter vettigt. 
    Ordningen återställd
  • Jag är

Gjorde det i ett mail fick som svar att ombudsman skulle kontakta mig för jag behövde ett papper. Låter lite udda. Har själv tänkt tanken och kommer nu att skriva eget brev protokoll!

Dom slåtta nanting och vill väll troligen inte tappa medlemmar.

• Monchichier
    Aniiee skrev 2017-04-13 15:44:04 följande:

Och få en trevlig lite skuld också? Låter vettigt. 

Det har jag aldrig fått, eftersom man betalar för kommande period aldrig för perioden som varit.
  • Jag är

Har skickat brev och även meddelat om stopp av autogiro.

Vet ej uppsägnings tid för livs men autogiro borde dom kunna avsluta pronto.

• Rataxes
    Jag är skrev 2017-04-13 12:39:24 följande:

Hur lång uppsägningstid har dom och hur lång tid tar det innan någon kontaktar mig?

Har fått påminna ett ombud 2 ggr som skulle på minnas hen som skulle kontakta mig.

Kan jag skriva eget papper på utträde för att påskynda?

Det har gått 3 veckor nu. Gå med gick fort men utträde verkar vara en bökig process!

Misstänker att du har uppsägningstid på några månader som du blir tvungen att betala. De drar ut på det så länge som möjligt. Vet en som gick ur metall för sådär 20 år sedan, han fick bråka länge för att komma ur maffians grepp.
    Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
Svar på tråden Utträde ur Livs fackförbund