Du som älskar ditt yrke, vad jobbar du med?
Ja som rubriken lyder, ni som verkligen brinner för era jobb, vad jobbar ni med? Skriv gärna om vad ni älskar med yrket och hur många timmar ni lägger ner.
Ja som rubriken lyder, ni som verkligen brinner för era jobb, vad jobbar ni med? Skriv gärna om vad ni älskar med yrket och hur många timmar ni lägger ner.
Arbetar som gymnasielärare, älskar variationen, flexibiliteten, att jobba med ungdomar och att jag lär mig nya saker och utvecklas varje dag! Jobbar ca 45 h/ vecka (varav ca 10 h hemifrån) men har då tillbaka detta över de flesta lov då jag kan umgås med mina barn.
Jobbar som barnmorska. Världens bästa jobb frånsett den otroligt höga arbetsbelastningen (och dåliga lönen) som vi har många gånger. Kan inte tänka mig att jobba med något annat i nuläget.
Jobbar med mat, just nu som menyansvarig, som inte är lika roligt som mitt egentliga yrke: kock. Men fortfarande superkul, kreativt, lagom mycket siffror och roliga utmaningar.
Hur mycket tid som går åt har varit olika, en vecka i år arbetade jag 3 timmar, en annan jobbade jag 60 timmar.
Jobbar med marknadsföring. Älskar kreativiteten, flexibiliteten, psykologin, arbetsplatsen och kollegorna bland annat. Jobbar egentligen hela tiden, alla dagar i veckan, men är på kontoret ca 6-7 timmar om dagen på vardagar om jag inte har möten, event osv.
Är ingenjör, jobbar nu som chef för ett kontor. Älskar variationen, mina engagerade medarbetare, den intressanta tekniken. Lägger numera ner drygt 40 timmar i snitt. Mer vissa veckor, men även mindre andra.
Jag jobbar som hemmafru! Jag lägger ca 6-8 timmar om dagen på städning, matlagning och barnrelatetat. Trivs toppen och hoppas kunna vara hemma länge till!
Jag brinner kanske inte så vansinnigt mycket för jobbet, men tycker mycket om det. Älskar dock att jag kan göra det som behovsanställd. Jag är stationär väktare.
Jag jobbar som projektledare inom IT och älskar det! Det är bitvis mycket att göra och mycket ansvar, men det är jättekul!
Jag arbetar som förskollärare. Det bästa är att få vara med när barnen utforskar och upptäcker saker, se hur de får verktyg för att skapa och ta till sig kunskap och hur de växer och blir mer solidariska, hänsynsfulla och respekterande människor.
Sedan har jag en jättefin arbetsplats med trevliga och duktiga kollegor, lagom stor barngrupp, bra föräldrar och stora möjligheter att åka på utflykter eller köpa in det material som vi önskar. Är glad varje morgon när jag åker till jobbet.
Jobbar som skolkurator på både låg,mellan och högstadiet. Bästa jobbet jag någonsin haft!